چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر این که دیپلماسی التماس جواب نمی دهد، گفت: دولتمردان ما ادبیات رهبر معظم انقلاب را معیار و الگو قرار دهند و معظم له فرمودند «بازگشت و عدم بازگشت به برجام برای ما مهم نیست و باید تحریم ظالمانه و غیرقانونی از ملت ما برداشته شود».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با تاکید بر این که دولت و مسئولین وزارت خارجه باید لحن ملتمسانه بازگشت به برجام را کنار بگذارند و با اقتدار صحبت کنند، اظهار داشت: اگر مسئولان ملتمسانه از دولت آمریکا بخواهید که به برجام برگردد آن ها شرط می گذارند و دولت بزرگترین فرصت را از دست می دهد. لازم است که دولتمردان ما ادبیات رهبر معظم انقلاب را معیار و الگو قرار دهند و معظم له فرمودند «بازگشت و عدم بازگشت به برجام برای ما مهم نیست و باید تحریم ظالمانه و غیرقانونی از ملت ما برداشته شود».

وی ادامه داد: دولت بایدن اول اعلام کرد از طریق میانجی های اروپایی به دنبال گفتگوی مستقیم با ایران است، اما التماس برخی ها همه چیز را خراب می کند. دولت بایدن تا دو روز پیش می گفت اگر دولت ایران به برجام برگردد ما هم بر میگردیم، ولی بعد از مشاهده ادبیات ملتمسانه حرف آنها عوض شد و وزیر خارجه جدید آمریکا گفت اگر ایران برگردد بازگشت آمریکا به این توافق کمی طول می کشد، چون پایبندی ایران به تعهدات خود باید راستی‌آزمایی شود و این سخن معنایش این است که ما باید چند سال نیز منتظر راستی آزمایی آنها باشیم که اگر عشقشان کشید و منافعشان اقتضا کرد بازگشت ما را تایید کنند و این مصیبت دقیقاً نتیجه ادبیات ملتمسانه است.

امام جمعه اردبیل با بیان این که دولت بایدن بعد از ملاحظه اصرار و التماس دولتمردان ایران فیتیله را بالا کشید و گفت دنبال برجام با بندهای جدید هستیم و تمام عقوبت ها برداشته نمی شود، بلکه برخی از آن برداشته خواهد شد، افزود: دولت باید مصوبه رفع تحریم مجلس را کاملاً عملیاتی کند و در رفتار و سخنانش با غرب حماسی عمل کند. مصوبه مجلس، آمریکایی ها را به شدت ترسانده و پای کار آورده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به این که ادبیات ملتمسانه با عربستان هم دیگر از حد گذشته و به حد حقارت و ذلت رسیده است و این کشور هم التماس ایران را با دهن کجی، چموشی و استهزاء جواب می دهد و این باعث تاسف است، گفت: با اینکه عربستان هم در داخل و هم در خارج در بدترین وضعیت قرار دارد و حمله به فرودگاه ریاض توسط معارضین آل سعود از داخل مملکت صورت گرفته و این را عربستان به خوبی می داند، اما به وجود سازمان جدید معارض و اپوزیسیون اعتراف نمی‌کند چون ملت این کشور بر نظام غضب می کنند و حتی ممکن است که این مسئله، کار اسرائیل باشد، چون از نزدیک شدن ایران و عربستان به شدت می ترسد و می خواهد رابطه را خراب تر کند و هر کجا یک تیری به مسلمانی شلیک شود پشت سر آن اسرائیل است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کشتار بی رحمانه مردم  بغداد توسط داعش که اخیرا صورت گرفت و کشتار بخشی از حشد شعبی برای عراقی ها اثبات کرد که خلأ سردار سلیمانی برای آنها چقدر سنگین و پر هزینه است. او ریشه داعش را در سوریه و عراق خشکاند،  اما حامی اصلی تروریسم یعنی آمریکا راضی به زوال داعش نشد و سردار ما را که سردار بشریت بود به شهادت رساند.

وی تصریح کرد: نقطه بسیار مهم انفجار اخیر بغداد این است که هر دو تروریست که خود را منفجر کردند از اتباع عربستان و هر دو وهابی ناب و خالص و از پیروان محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه و پرورش یافتگان آموزه های آن ها بودند و دستورالعمل های خود را از مفتی های وهابی گرفته بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: جای تعجب است که تمام کشورهای اسلامی تفکر وهابی را سرکوب می کنند، اما در آذربایجان با بی حیایی هنوز نفس می کشند و بر اساس سخنان چند مداح بی سواد با ساخت کلیپ علیه شیعه تبلیغات منفی می کنند.

وی تاکید کرد: امروز افسار داعش و وهابی ها در عراق و سوریه در دست آمریکا است و ایالت متحده دنبال بهانه برای ماندن در عراق است و از مصوبه مجلس عراق به شدت ترسیده است، برای همین ریسمان داعش را گاهی شل میکند و بی گناهان را می کشند تا بهانه ای برای ماندن آنها درست شود. قبل از انفجارهای اخیر بغداد خبرگزاری ها گزارش کرده بودند که آمریکا جمعی از خطرناک‌ترین وهابی های داعش را از سوریه، وارد عراق کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: تفکر وهابی در کل دنیا به حساب عربستان نوشته می شود و آنها برای خلاصی از این ننگ تمام کتاب های درسی خود را عوض کردند، آیات جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و لزوم تولی و تبری را برداشتند و حالا به تغییر پرچم رسیده اند، می گویند وجود شمشیر در پرچم عربستان زیر لا اله الا الله و محمد رسول الله ما را ملتی خشن و خونریز نشان می دهد.

وی گفت: عربستان اقتداری ندارد و خوار و ذلیل آمریکا است و وجود شمشیر در پرچم این کشور مفهوم ندارد. لا اله الا الله و محمد رسول الله را حتماً بردارند چون اندیشه وهابیت هیچ سنخیتی با توحید و رسالت رحمانی نبوی ندارد و اگر شمشیر را برداشتند به جای آن ارّه بگذارند که با آن خاشقچی را تکه تکه کردند.

امام جمعه اردبیل با تصریح بر این که انقلاب اسلامی نماد آرزوهای مقدس یک ملت است. در زمان پهلوی، ایران در دنیایی که با سرعت تمام سنگرهای علمی را فتح می‌کرد، خوابید، اضافه کرد: در زمان پهلوی مردم عملاً هیچ نقشی در مدیریت و سرنوشت کشور نداشتند و این بزرگترین اهانت به مردم است.

وی ادامه داد: یکی از خدمات بزرگ انقلاب به مردم، دخالت دادن ملت در سرنوشت کشور و آوردن مردم به متن تصمیم گیری است. حاکمیت ملی به معنای واقعی تامین شد و امروز مسئولین کشور از خبرگان رهبری که رهبر را نصب یا عزل می کنند گرفته تا ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا همه منتخبین مردم هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    5 8
    با سلام و احترام بر امام جمعه ی شریف و محبوب اردبیل و مردم غیور آن سامان ، بسیار فرمایش آن بزرگوار متین و عمل به آن برای کشور و دولتمردان عزت آفرین است . اردبیلون امامنه سلام ئدیرم ___یولی دوز دور اونون یولون گدیرم