جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
در چهارمین سالگرد حمله به مسجد کبک : فراموش نخواهیم کرد

حوزه/ سخنگوی مرکز فرهنگی اسلامی کبک، جایی که حمله مرگبار تروریستی در ۴ سال پیش، ۶ نمازگزار مسلمان را به خاک و خون کشید، می‌گویند که گذشت زمان باعث فراموش شدن درد نشده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، چهار سال از حمله یک فرد مسلح به مسجدی در شهر کبک در کانادا گذشته است که شش نفر را کشته و چندین نفر را زخمی کرد. اما بوفلدجا بنابدالله امام جماعت مسجد می‌گوید گذشت زمان باعث از بین رفتن درد نشده است.

بنیانگذار و سخنگوی مرکز فرهنگی اسلامی کبک ، جایی که حمله مرگبار در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ رخ داد ، گفت:  هنوز هم احساس می‌شود که انگار همین دیروز بود.

مهاجم ، الکساندر بیسونت ، در سال ۲۰۱۸ به شش اتهام قتل در درجه اول و شش اتهام تلاش برای قتل متهم شد و در سال ۲۰۱۹ به حبس ابد بدون احتمال مشروط برای ۴۰ سال محکوم شد.  با این حال در ماه نوامبر ، دادگاه کبک حکم داد که وی می‌تواند در مدت ۲۵ سال برای آزادی مشروط درخواست کند.

 بنابدالله به خبرنگاران گفت که یک سال پس از حمله، از خانواده شش مرد کشته شده خواسته بود که آیا بزرگداشت‌های سالانه باعث ناراحتی آنها می شود.

آن‌ها به اتفاق نظر گفتند: نه! ما می‌خواهیم هر سال بزرگداشت برگزار شود. همسرانمان را فراموش نکنیم ، کسانی که زخمی شدند را فراموش نکنیم ، خودمان و مسجد را فراموش نکنیم.

گفتنی است امسال با شیوع ویروس کرونا در سراسر کانادا، سالگرد بزرگداشت در درجه اول از طریق رویدادهای مجازی برگزار شد. همچنین یک تجمع با فاصله ‌گذاری اجتماعی در مونترال، بزرگترین شهر کبک ، در نظر گرفته شد.

یوسف فقیری ، مدیر کبک برای شورای ملی مسلمانان کانادا ، گفت: این بزرگداشت‌ها فرصتی برای بررسی علل اصلی حمله و فشار برای تغییرات مشخص برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه است.

وی به خبرنگاران گفت: این روز باید شناخته شود تا بدانیم نفرت چه بلایی می‌تواند سر ما بیاورد.

لازم به ذکر است، پس از سال‌ها تلاش گروه‌های دینی، اجتماعی و حقوق مدنی، سرانجام روز پنجشنبه ، دولت کانادا اعلام کرد قصد دارد ۲۹ ژانویه را به عنوان روز ملی بزرگداشت حمله به مسجد شهر کبک و اقدام علیه اسلام هراسی در نظر بگیرد.

در بیانیه دولت آمده است: چهار سال پیش ، یک عمل تروریستی جان شش نفر را در مسجد جامع در شهر کبک گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha