شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی قهرمانی

حوزه/ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق فیلم های آخرالزمانی هالیوود، آینده تاریکی را برای بشریت ترسیم می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی قهرمانی طی سخنانی در دوره آموزشی توانمندسازی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج طلاب قم که در موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان این که وجود جنگ رسانه ای را باید قبل از هر چیز باور کنیم تا بعد بتوانیم الزامات و اقتضائات آن را مورد توجه قرار دهیم، اظهار داشت: رسانه ها امروز بیش از هر چیز دیگری به اذهان عمومی جامعه، جهت دهی می دهند و در این رابطه تأثیرگذاری غیرقابل انکاری دارند که در ابعاد و زمینه های مختلف آن را مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به این که امروزه یکی از تأثیرگذارترین رسانه ها، هنر- صنعت سینماست، گفت: اکثر فیلم های آخرالزمانی که در سال های اخیر در هالیوود ساخته و اکران شده، آینده تاریکی را برای بشریت ترسیم می کنند و این مساله به هیچ وجه اتفاقی نیست بلکه هدف و برنامه مشخصی پشت همه آن ها وجود دارد.

کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون همچنین افزود: ما باید نسبت به تبعات و پیام های آشکار و پنهان رسانه ها و تأثیرگذاری آن ها بر روی مخاطبان، حساس و دقیق شویم تا بتوانیم اهداف صاحبان رسانه ها و تولیدکنندگان و انتشاردهندگان پیام های رسانه ای را به درستی درک و تحلیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در زمانه ای زندگی می کنیم که شاهد گستره ی وسیعی از رسانه ها هستیم که هر کدام بخشی از سلیقه ها و ذائقه ها را مدنظر قرار می دهند.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که فعالیت در فضای سایبری اقتضائات خاص خود را دارد که باید قبل از هر چیز آن را شناخت، گفت: جنگ رسانه ای پیچیدگی های خاصی دارد، ضمن آن که نظریات و ایده های مختلفی در حوزه جنگ رسانه ای وجود دارد.

وی تأکید کرد: ما باید سواد رسانه ای را با فرهنگ خودمان و باورهای دینی مان تعریف کنیم تا مردم بدانند که رسانه چقدر می تواند بر ذهن و روان آن ها تأثیرگذار باشد و حتی افکار آن ها را مدیریت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha