شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کاهش ۲۰ درصد کشیشان حقوق بگیر در کلیسای انگلیس

حوزه/ یک سند داخلی درز کرده نشان می‌دهد که کلیسای انگلستان قصد دارد  به خاطر شرایط کرونا، کشیشان حقوق بگیر را تا ۲۰% کاهش داده و در عوض روحانیون مذهبی بدون مزد استخدام کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، کلیسای انگلیس هشدار داده که ممکن است تعداد کشیشان با حقوق را تا ۲۰ درصد کاهش دهد ، از ترس اینکه یک پنجم نمازگزاران پس از شیوع ویروس کرونا هرگز برنخواهند گشت.

یک سند داخلی درز کرده هشدار داده است که اکثر اسقف‌های سراسر بریتانیا قصد دارند «تعداد کشیشان و کارمندان دینی» را کم کنند زیرا این موسسه قصد دارد هزینه‌ها را کاهش دهد. .

یک منبع به روزنامه ساندی تایمز گفت: اکنون کلیسای انگلیس به دنبال جذب روحانیون بدون مزد خواهد بود و ۱۰ تا ۲۰ درصد تعداد کشیشان باحقوق کاهش می‌یابد. این تازه استخدام ها به ۲۸۷۰ روحانی بدون مزد ، ۷،۳۷۰ روحانی بازنشسته که همچنان به مقام قضایی ادامه می‌دهند و ۷۸۳۰ کارمند غیرروحانی که قبلاً بخشی از تشکیلات بودند ، می‌پیوندند.

این نشریه همچنین اظهار داشت که این سند «پایداری بسیاری از کلیساهای محلی» را زیر سوال می‌برد.

این امر پس از آن اتفاق افتاد که استفان کوترل ، که به عنوان اسقف اعظم یورک در زمان شیوع بیماری کرونا، مسئولیت اصلاح کلیسای انگلیس را به عهده گرفت ، به کاهش طبقه متوسط ​​جامعه ، متعهد شد. و که به تساوی کشیشان سیاه پوست و اقلیت نژادی  معتقد است گفته بود که اسقف ها باید «مسئولیت عدم تنوع در کلیسا را متقبل شوند»

وی همچنین متعهد شد که کلیسا باید «کاملاً از همه ، صرف نظر از جنسیت آنها» از تمامی روحانیون مذهبی استقبال کند ، و اضافه کرد «در کلیسا کاملاً جایی برای همجنسگرایی وجود ندارد»

با این حال سنت‌گرایان نگرانند که وی به «بهانه ویروس کرونا» قصد دارد تعداد کشیشان حقوق‌بگیر ار کم کند.

گفتنی است دولت بریتانیا به همه ساختمان‌های کلیسا دستور داده بود که از ۲۴ مارس تا ۴ ژوئیه در قرنطینه ملی باقی بماند. این امر باعث شد خدمات مذهبی از جمله مراسم عید پاک به اینترنت منتقل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha