پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  مقیمی حاجی

حوزه/ بیست و دومین همایش کتاب سال و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه های علمیه ۱۴ بهمن ماه به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی در نشستی با اصحاب رسانه که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد با اشاره به در پیش بودن بیست و دومین همایش کتاب سال و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه های علمیه، گفت: معاونت پژوهش حوزه های علمیه در راستای اهدافی که دارد از جمله نهادینه کردن امر پژوهش در بستر حوزه های علمیه و مدارس علمیه است. در این رابطه یکی از اموری که در سیاست های کلان امر پژوهش  می باشد، این است که بتوانیم پژوهش را در ساختار حوزه های علمیه و در کنار آموزش نهادینه کنیم.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه افزود: تحقق و توسعه آموزش پژوهش محور از  شعارها و اهداف این معاونت است که پی گیری خواهیم کرد و در همین رابطه یکی از اموری که به این امر کمک شایانی می تواند بکند، توسعه فعالیت های پژوهشی است که در بستر تولید آثار، نگارش مقالات و کتاب به وجود می آید و خود را در این بستر به نمایش می گذارد.

وی بیان داشت: بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه، نشان دهنده همین سیاست  است و آن را هم مورد توجه قرار می دهد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان این که اولین دوره برگزاری همایش از نظر ارسال آثار و تنوع موضوع، قابل مقایسه با زمان فعلی نیست، اظهارداشت: هم  اکنون ۲۰ گروه علمی در حوزه وجود دارد که مشغول تولید اثر می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی اضافه کرد: این مسئله بیانگر این حقیقت است که حوزه در کنار توجه به بحث فقه، اصول و... به علوم روز هم توجه ویژه دارد و در این رابطه هم سرمایه گذاری کرده است تا بتواند پاسخ گوی نیاز جامعه و کشور باشد.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه افزود: در طول این بیست و دو دوره، ۱۹ هزار کتاب و در همایش بیست و دوم هم ۸۰۴ کتاب و پایانه نامه به دبیرخانه همایش ارسال شده است. ۲۷۲ داور، ۵۰۱ ارزیابی علمی تفصیلی صورت گرفته است و از میان ۸۰۴ کتاب، ۵  اثر برگزیده از کتاب و پایان نامه، ۹ اثر شایسته تقدیر، ۱۶ کتاب و پایان نامه در رده تحسین قرار گرفته اند.

وی بیان داشت: در ارتباط با چهارمین جشنواره مقالات پژوهشی هم ۱۲۹ مقاله علمی پژوهشی، ۴۷ نشریه، ۴۹۷ ارزیابی و از میان ۱۲۹ اثر ۱ مقاله برگزیده و ۳ مقاله شایسته تقدیر شدند.

دبیر کتاب سال حوزه اظهارداشت: این همایش ۱۴ بهمن ماه ساعت ۹ با سخنرانی وبیناری آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha