شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
image.png

حوزه/ پس از ۴۲ سال، انقلاب اسلامی هنوز در دنیا مخاطب دارد وآثار مستقیم آن در دنیا با دشمنی استکبار جهانی هر روز عیان تر می شود و این به دلیل جایگاه رفیع انقلاب است.

 به گزارش خبرگزاری حوزهحجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی، در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به‌صورت مجازی به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزار شد،گفت: جوانان ما  فضای انقلاب را درک نکرده‌اند ونسبت به تحول و دگرگونی عظیمی که انقلاب در همه ابعاد جامعه ایجاد کرد شناخت درستی ندارند  و برخی از دوستان انقلاب هم بجای آنکه همانند امام و رهبری بدنبال جذب حداکثری باشند، بدنبال واگرایی هستند و با امکانات وظرفیت هایی که‌در اختیار دارند، بجای اینکه به تبیین و تشریح نقاط قوت در ابعاد جهانی بپردازند، به خودزنی و فرسایش نیروهای انقلاب روی آورده اند، غافل از آنکه این دقیقاً خواسته دشمن است که‌ ما بخودمان مشغول شویم و از وظایفی که انقلاب بردوش ما گذاشته است شانه خالی کنیم.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم افزود: ما باید ویژگی‌های انقلاب را برای نسل جوان تشریح کنیم و مسائل و اولویت های نخستین انقلاب، بدرستی برای آن‌ها تبیین شود. زیرا اگر جوانان ما این مباحث را بدانند و به اهمیت فرهنگ انقلابی پی ببرند، قطعاً توطئه‌های دشمنان بر روی آن‌ها تأثیری نخواهد داشت.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر با اشاره به صدور انقلاب گفت:  پس از ۴۲ سال، انقلاب  اسلامی هنوز در دنیا مخاطب دارد وآثار مستقیم آن در دنیا با دشمنی استکبار جهانی هر روز عیان تر می شود و این به دلیل جایگاه رفیع انقلاب است. بنابراین نباید حرف‌هایی زد که انقلاب را تضعیف کنیم و باید همه به دنبال حفظ اهداف و مبانی انقلاب بوده و در استمرار آن کوشش کنیم.

وی، گفت: امام راحل توانست براساس  شناخت و برداشتی که از اسلام ناب محمدی(ص) داشت احساسات ملی و مذهبی ایرانیان را در کنار هم جمع کرده و انقلاب اسلامی عظیم ملت بزرگ ایران را شکل بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی افزود:  امام  باستناد آیه شریفه قرآن که می فرماید:« قُلْ إِنَّمَآ أَعِظُکُم بِوَٰحِدَةٍ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَٰدَیٰ»نهضت  اسلامی آغاز وبا عنایت الهی وپشتیبانی مردم غیور و رشید ایران در پاسخ به ندای مرجعیت شیعه  به پا خواستند و انقلاب را به پیروزی رساندند. این خصلت ایثارگرایانه امام  راحل بود که برای پیروزی اسلام و مسلمانان از تمام هستی وآبرو و اعتبار علمی ودینی خودش مایه گذاشت و این باید برای همه ما درس آموزنده ای باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر با اشاره به اینکه  وظیفه حیاتی ما شناخت بنیان ها وآرمان های انقلاب اسلامی وتأکید بر ارزش‌های برآمده از آن است، گفت: امام راحل در همه جا تأکید بر «همه باهم بودن» داشتند و رمز پیروزی انقلاب را وحدت همگانی بین همه اقشار جامعه می دانستند. سرمایه اجتماعی پر توانی که امام آنرا ایجاد کرد و با مدیریت همه جانبه آن را به فعلیت رسانید. بنابراین «همه باهم بودن» رمز پیروزی ماست و باید همگان در حفظ این سرمایه  وتقویت آن احساس مسئولیّت کنیم و بدانیم که وحدت، رسالت امروز انقلابی ماندن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha