شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آذین

حوزه / در سریال «بیگانه‌ای با من است» دروغ، یکی از گناهان کبیره نقد و تقبیح می‌شود. با این تفاوت که این اتفاق در بطن قصه رخ می‌دهد.

جبار آذین، منتقد و کارشناس سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سریال «بیگانه‌ای با من است» این‌گونه اظهار نظر کرد: این سریال یک مجموعه تلویزیونی اجتماعی و خانوادگی است که با موضوعش، تغییر شخصیت است، رویکردی که می‌تواند در سینما یا تلویزیون الهام بخش کارهای متعددی باشد. در این سریال که در سه فصل ساخته شده در فصل اول کارگردان با رعایت ویژگی‌هایی یک فیلمساز خبره و به یاری بردن از بازی‌های مطلوب توانسته مجموعه را به صورت مخاطب پسند ارائه کند.

وی افزود: اما در فصل‌های بعد که توسط کارگردان دیگری ساخته شده این روند دستخوش افت شده و ماجراهای سریال با اضافه کردن حوادث فرعی به منظور سرپا نگاه داشتن سریال آسیب دیده است، حتی در کارگردانی سهل انگاری آشکاری را شاهد هستیم.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: در این رابطه بازی‌هایی که ارائه شده بر خلاف فصل نخست دلچسب نبوده است. به هر حال اگر این سریال می‌توانست به درستی  با دراماتیزه کردن موضوع اصلی خود که همان تغییر شخصیت است ادامه راه دهد موفق می‌بود، اما این رویکرد متاسفانه تحت رخدادهای فرعی قرار گرفته و از اصل ماجرا دور شده است.

آذین درباره جایگاه سبک زندگی سریال گفت: نمی توان گفت که سریال مروج سبک زندگی مطلوب است، اما اتفاقی مثبت را در کار می بینیم و آن نیز تقبیح دروغ است. دروغ یکی از گناهان کبیره است و همیشه در برنامه های نمایشی سعی شده مذموم واقع شود، اما در این سریال تنها در کلام شاهد نقد این گناه نیستیم، بلکه با نشان دادن تاثیرات دروغ، به نوعی این رفتار ناپسند نقد می شود.

وی در انتهاتصریح کرد: برای ساخت یک اثر دینی حتما لازم نیست به موضوعات مورد نظر نگاهی مستقیم داشته باشیم، بلکه روشی که در «بیگانه ای با من است» شاهدیم به نظرم رویکرد تاثیرگذارتری در تولید آثار دینی  است، زیرا مستقیم‌گویی هیچگاه جریان ساز نبوده و تنها دوری مخاطب را به همراه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha