چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون طلاب و روحانیان استان در مجموع چهار هزار و ۲۷۲ ساعت فعالیت جهادی ویژه مبارزه با کرونا داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، دوشنبه‌شب در نشست شورای استانی حوزه علمیه استان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار شد، به تبیین اقدامات و فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان استان در مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: همراهی طلبه از طریق آموزش و تهذیب و تبلیغ، سرکشی از طلاب به‌صورت خانه به خانه، رسیدگی به مسائل آموزشی آن‌ها، ارتباط با خانواده طلاب برای رسیدگی به فعالیت‌های آموزشی طلاب، پیگیری و رصد فعالیت‌های طلاب در خارج از مدرسه به‌صورت هفتگی و ... ازجمله اقدامات انجام شده در دوران شیوع ویروس کرونا و آموزش غیرحضوری در حوزه علمیه استان است.

وی ادامه داد: حضور مدیران و اساتید و مبلغان و طلاب خراسان شمالی در عرصه جهاد سلامت حضور مؤثری بود که تقدیر مسئولان استانی را به همراه داشت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه همراهی اجتماعی حوزویان استان با جامعه در حوادث و شرایط غیرمترقبه ستودنی است، گفت: حوزویان از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و در نخستین روزهای نوروز سال گذشته در بیمارستان و بعد از آن در خدمت‌رسانی به بیماران و متوفیان کرونایی پیش‌قدم و پیشگام بودند؛ به‌گونه‌ای که نخستین نوبت تغسیل اموات کرونایی توسط اساتید حوزه علمیه انجام شد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و معنوی در حاشیه شهرها، راه‌اندازی هیئات مجازی در شب‌های قدر، دوخت ماسک در مدارس علمیه خواهران، شیفت ایثار در بیمارستان‌ها برای خدمات‌رسانی به بیماران و کمک به کادر درمان، اهدای خون در قالب نذر خون و ... برخی دیگر از فعالیت‌های طلاب و روحانیان استان در دوران شیوع ویروس کرونا است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: درمجموع تاکنون طلاب ما چهار هزار و ۲۷۲ ساعت فعالیت جهادی ویژه مبارزه با کرونا داشته‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع به کار دور سوم شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: اعضای شورا بر دغدغه‌ها و مشکلات و ظرفیت‌های حوزه علمیه اشراف دارند؛ ازاین‌رو امید می‌رود از این پس جنب‌وجوش مجددی را در سازوکار جلسات شورای استانی شاهد باشیم و به‌تبع شورای استانی، مدارس و حوزه علمیه خراسان شمالی هم رونق بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: اکنون حوزه علمیه خراسان شمالی از نظر شکلی و ساختاری و زیرساختی در وضعیت مناسبی قرار دارد و از این پس باید همه تلاش کنیم با همدلی و همراهی یکدیگر، کار و تحصیل و تهذیب طلاب در حوزه علمیه استان عمق بیشتری یافته و بیش از پیش به کیفیت‌بخشی توجه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha