سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام نوروزی

حوزه / مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت: در نظام مردم ‌سالاری دینی نقش و حضور مردم ابعاد و جلوه‌ های گوناگونی دارد که یکی از آنها، مشارکت در روند فعالیت سیاسی و انتخاباتی است.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی، فروپاشی نظام طاغوت و تأسیس نظام سیاسی و الهی است که مردم در آن نقش برجسته ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: از برکات انقلاب مردم ‌سالاری دینی است که در قالب جمهوری اسلامی متبلور شد. جمهوری شکل و فرم حکومت را تشکیل‌ می ‌دهد، اما محتوای آن اسلامیت و قوانین الهی است.

وی ادامه داد: در نظام مردم ‌سالاری دینی نقش و حضور مردم ابعاد و جلوه‌ های گوناگونی دارد که یکی از آنها، مشارکت در روند فعالیت سیاسی و ‌انتخاباتی است. برخلاف دوران پهلوی که احزاب و جریان ‌های سیاسی حق فعالیت و مشارکت آزادانه در حوزه سیاسی را نداشتند.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی، ایران کاملاً در دست ابرقدرت‌ها بود، تا آنجا که مورد مداخله و تاخت و تاز نظام سلطه جهانی قرار داشت و این کشورها  استکباری نیز ضمن اینکه سرنوشت کشور را تعیین می کردند، تصمیم سازی های مهم کشور را بر عهده داشته اند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر خلاف انقلاب ‌های رایج دنیا که به یکی از دو ابرقدرت آن زمان وابسته بودند، با اتکا به قدرت لایزال الهی و پشتیبانی مردم مسلمان، مستقل و رو پای خود ‌ایستاد و وابستگی به هیچ یک از دو بلوک شرق و غرب را نپذیرفت.

 حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: رشد توسعه  ایرن اسلامی از حیث علمی، فناوری نانو، پزشکی، هسته ی، دفاعی و  غیره که نام ایران را جزء ده کشور برتر معرفی کند از برکات نظام اسلامی است و مشکل اقتصادی هم با همت مسئولان انقلابی و تشکیل یک دولت جوان و مومن و انقلابی به راحتی قابل حل است.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha