جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مرتضی بیگدلی شاملو

حوزه/ راهیار بنیاد هدایت در استان خوزستان گفت: دوران شیوع کرونا، فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مسجد است و امامان محلات باید از این ظرفیت برای پایه‌گذاری جامعه مهدوی و علوی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی بیگدلی، راهیار بنیاد هدایت در استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: امام خمینی(ره) می‌فرماید روحانیت روح اسلام است، یعنی اگر بنا باشد این پیکره و ارکان و اعضا در کل جامعه به تحرک و جنبش واداشته شود، این را باید روحانیت ایفای نقش کند.

وی در ادامه افزود: روحانیت با موعظه و در عمل می‌تواند حرکت جامعه را به یک حرکت پویا، زنده، فعال و اثرگذار تبدیل کند. البته لوازمی دارد. یکی از این لوازم تصمیم‌سازی است، یکی دیگر تصمیم‌گیری است و در نهایت بکارگیری آن است تا بتوان به مقصود و هدف رسید.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به کارکردها و ظرفیت‌های مسجد ادامه داد: مساجد نباید به صورت منفعلانه عمل کنند، بلکه باید به صورت فعال، مرکز و پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی باشند.

راهیار بنیاد هدایت در استان خوزستان اظهار کرد: فعالیت‌های تربیتی،‌ آموزشی و فرهنگی می‌تواند در بستر و جایگاه مسجد شکل بگیرد و مسجد در حقیقت سکویی برای ارتقاء این فعالیت‌ها و از جهتی مایه‌ی وحدت اجتماعی و ترویج و تقویت فرهنگ دینی است.

وی با اشاره به نقش امام محله، ادامه داد: امام محله به عنوان مهم‌ترین رکن باید از مسجد برای انجام این فعالیت‌ها در محله استفاده کند و فعالیت‌ها را به تمام محله تسری بدهد.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به آیه «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَیْنا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْراتِ وَ إِقامَ الصَّلاةِ وَ إیتاءَ الزَّکاةِ وَ کانُوا لَنا عابِدین‏» خاطرنشان کرد: امام و پیشوا مردم را هدایت و دعوت به کارهای نیک می‌کند.

وی با بیان این‌که فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم،‌ تصریح کرد: ما کارکردهای مسجد را قبل و بعد از انقلاب،‌ در زمان جنگ و ... دیده‌ایم، ازاین‌رو باید مساجد را به جایگاه اصلی و واقعی برگردانیم.

راهیار بنیاد هدایت در استان خوزستان در پایان گفت: دوران شیوع کرونا، فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مسجد است و امامان محلات باید از این ظرفیت برای پایه‌گذاری جامعه مهدوی و علوی استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha