پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ناصری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ناصری گفت: به روز باشید و نیازهای فرهنگی جدید را بشناسید و از ابزار و امکانات موجود حداکثر استفاده را ببرید و یک الگوی صحیح قرآنی معرفی کنید، چرا که اصل حکمت ایجاد حوزه نیز همین بوده که نسل اندر نسل خدمات رسانی فرهنگی، شخصیتی، عینی و هویتی بکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه فجر  با موضوع هویت اسلامی و معرفی الگوی اسلامی در مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان برگزار شد، اشاره ای هم به ولادت حضرت زهرا(س) کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به اعتباری مادر هستی؛ به اعتباری ام ابیها ؛ به اعتباری مادر اهل بیت و به اعتباری مادر شیعه است.

وی با اشاره به مقام بالای حضرت خدیجه(س) به عنوان مادر حضرت زهرا(س) عنوان کرد: متاسفانه توجه ما به حضرت خدیجه کم است و این در حالی است که در شب معراج وقتی رسول الله از معراج برمی گشتند جبرئیل به پیامبر عرض کرد، خدا فرموده سلام مرا به خدیجه برسان و سلام مرا هم به خدیجه برسان، از چنین مادری چنین فرزندی متولد می‌شود که یکی از زنان برتر عالم است و این مادر مستحق این فرزند است.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی هاد با بیان اینکه ای کاش در موردشخصیت های زنان برتر عالم تحقیق و پژوهش و به روز رسانی می شد و برای طبقات مختلف با ادبیات خاص آنها ارائه می‌شد، اذعان داشت: دختر نوجوان و جوان در جامعه امروز نیازمند کسب آگاهی دینی است و و باید از جهت فرهنگی و هویتی الگوی درست به او معرفی شود، این جوان وقتی می بیند الگویی دریافت نمی کند، طرفدار فلان زن بازیگری می شود که یکبار با سگ عکس می‌گیرد و یا یکبار از اطلاعات ازدواج هایی که کرده و طلاق هایی که صورت گرفته می گوید.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری ادامه داد: البته بخشی از زنان جامعه ما توجهات علمی و قرآنی پیدا کردند این در نسل آنها اثر می‌گذارد و نسل آینده در این زمینه قوی خواهند بود.

وی گفت: ما زن های دارای شخصیت برتر را به جامعه معرفی نکردیم که دختر نوجوان امروز ملاک هایش را این زنان برتر عالم قرار بدهد تا نوبت برسد به زن های اصحاب مثل فضه که در صحبت هایش هرگونه سوالی از او می پرسیدند با قرآن جواب می داد و وقتی برای پیامبر میهمان می رسید، دست به آسمان می گرفت و می گفت «خدایا پیامبر تو و مهمانانش امروز چیزی ندارندکه بخورند و برای او مانند حضرت مریم از آسمان غذای بهشتی می رسید.

حجت الاسلام ناصری به بیان توصیه به طلاب پرداخت و گفت: به روز باشید و نیازهای فرهنگی جدید را بشناسید و از ابزار و امکانات موجود حداکثر استفاده را ببرید و یک الگوی صحیح قرآنی معرفی کنید، چرا که اصل حکمت ایجاد حوزه نیز همین بوده که نسل اندر نسل خدمات رسانی فرهنگی، شخصیتی، عینی و هویتی بکند.

وی در پایان به تلاش دشمن در زمینه هویت زدایی زنان اشاره کرد و گفت: وقتی یک جامعه هویتش را از دست می دهد چقدر دچار مشکل می شود؛ دشمن در جهت خُرد کردن شخصیت زنان در حال تلاش است،  مثلا حتی در جامعه ما زنان هم باور کرده بودند پزشک برای زنان، مرد باشد بهتر است، این در حالی است که زن می تواند تا اوج قله برود و در بخش‌های مختلف بالاترین باشد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha