جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی سعیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: انقلاب اسلامی ایران مراحل مختلف بسترسازی، پیروزی، استقرار و استکمال را گذرانده است و کامل‌ترین و جامع‌ترین انقلاب‌ها در میان چهار انقلاب معاصر بزرگ دنیاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، در مراسم دومین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که امروز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب‌های بزرگ معاصر کامل‌ترین و جامع‌ترین است.

وی با اشاره به انقلاب کبیر فرانسه گفت: این انقلاب بر اساس آزادی‌خواهی شکل گرفت، اما در طول روند تکاملی با تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه شد؛ به طوری که هر گروهی که بر سرکار می‌آمد، گروه بعدی را ترور می‌کرد و این درگیری‌ها ادامه داشت تا به امپراطوری ناپلئون ختم شد و امروز هم سرنوشت انقلاب کبیر فرانسه را می‌بینیم که کاملاً از اصول و آرمان‌هایش عدول کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: انقلاب دوم، انقلاب اکتبر شوروی است که در سال ۱۹۱۷ محقق شد؛ این انقلاب در عرصه بین‌المللی فراگیر بود و به مناطق مختلفی از جهان نفوذ کرد؛ اما در ادامه مسیر انحرافی را طی کرد و در طول مدت کوتاهی تحت رهبری لنین و استالین بیش از ۲۰ میلیون نفر را به کام مرگ کشاند تا به عقیده خودشان طبقه «بورژوا» را از بین ببرند؛ از طرفی این انقلاب با رهبری فردی به نام «خروشچف» که گرایش به غرب داشت، دچار استحاله و در نهایت به خاطر عدول از آرمان‌ها توسط «گورباچف» مضمحل شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: انقلاب سوم انقلاب الجزایر بود که یک میلیون نفر در راه پیروزی این انقلاب کشته شدند و اکثر انقلابیون از مساجد برخاسته بودند؛ اما حتی یک روز هم اسلام در الجزایر حاکم نشد؛ چون سران انقلابی چپگرا بودند و گرایشات مارکسیستی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب چین هم چهارمین انقلاب است که مسیر انحرافی را طی کرد و برخی رهبران آن به سمت آمریکا و لیبرالیسم سیاسی و اقتصادی گرایش یافتند و از آرمان‌هایشان عدول کردند؛ اما انقلاب اسلامی که مراحل مختلف بسترسازی، پیروزی، استقرار و استکمال را گذرانده است، کامل‌ترین و جامع‌ترین انقلاب‌ها در میان چهار انقلاب معاصر بزرگ دنیاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ و تمدن، آمریکا را به چالش کشیده و به زانو درآورده است؛ چراکه از پشتوانه مردمی و رهبری الهی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha