سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 943384
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
دهه فجر

حوزه/ نشست «دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی» به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب و ایام الله دهه مبارک فجر به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشجویی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست «دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی» به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب و ایام الله دهه مبارک فجر به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشجویی برگزار شد.

حجت الاسلام صافدل، نماینده نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه های تربت حیدریه در این نشست با اشاره به حرکت استوار کشتی انقلاب در طول ۴۲ سال گذشته از پیروزی، با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری، گفت: در همه این سال ها، برای این کشتی طوفان های ساختگی بسیاری از سوی قدرت های استکباری ایجاد شد اما به فضل خدا و با عزم راسخ ملت بزرگ ایران، این کشتی ضمن مقاومت در برابر همه طوفان ها، به سوی کمال در حرکت است. 

وی با بیان این که ظهور انقلاب اسلامی، امانت بزرگی را بر دوش یکایک ما قرار داده است، خاطر نشان کرد: به واقع، انقلاب محل نجات، سعادت و رستگاری انسان های بسیاری شد و جمع زیادی انسان های حر و آزاده، در مسیر این انقلاب زرین قرار گرفتند و فصل نویی را رقم زدند و شعارها و آرمان های این نظام در پرتو آن تحقق پیدا کرد.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه های تربت حیدریه ادامه داد: در شرائط آن روزها، ظهور نهضت بزرگ دینی فضای عالم را مترنم کرد، چارچوب های استکباری و استعماری حاکم بر فضای جامعه را شکست، دین را در معنای جدیدی به مردم عرضه و تحول عظیمی را در ساختار جامعه ایجاد کرد و بدون تردید آنچه زمینه این انقلاب بزرگ را پدید آورد، اراده های درونی بیدار و شجاعت جوانان آزاده ای بود که در راه دین، قدم به میدان گذاشته و از جان خود برای تحقق این نظام دینی و اسلامی مایه گذاشتند و امروز اقتدار نظام، حاصل جهاد حماسه ساز آن عزیزان است.

دکتر مهدی بشارت، دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست، ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: انقلاب اسلامی از دستاوردهای بزرگ ملت ایران و محصول مبارزات تاریخی آنان برای مقابله با استبداد، استعمار و خروج از عقب ماندگی بود که با عزم جوانان آزاده به ثمر نشست.  

وی با بیان این که ملت ایران در ۴۲ سال گذشته، در برابر همه سختی های تحمیل شده مجاهدت، مقاومت و ایستادگی داشته اند، خاطر نشان کرد: دستاوردهای علمی انقلاب گوشه ای از از جهاد والای دانشمندان ایران اسلامی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب قلمداد می شود که البته هنوز در آغاز راه هستیم و تا رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی و بنیانگذاری تمدن نوین اسلامی، راه زیادی در پیش بوده و باید با عزمی راسخ در این راه قدم برداشت.

وی با اشاره به سخن امیر مومنان(ع) «العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیه» به تبیین جایگاه و ارزش علم و دانش در سیر انقلاب اشاره و عنوان کرد: دانش سلطنت و قدرت است هرکس آن را بیابد، با آن یورش برد و پیروز شود و هرکه آن را نیابد، بر آن یورش برند و مغلوب گردند.

بشارت با بیان این که مردمی که دانش داشته باشند قدرت پیدا می کنند و از تهاجم بیگانگان مصون خواهند بود، گفت: اگر در جامعه ای علم و دانش مورد توجه نباشد، آن جامعه مورد تهاجم دشمنان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، این برنامه با حضور اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های تربت حیدریه در فضای مجازی برگزار شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha