پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از بخش بانوان در سایت خبرگزاری حوزه

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با اشاره به اهمیت زنان آنان را به عنوان نخ تسبیح اتصال مهره های یک جامعه نامید و نپرداختن به اطلاع رسانی پیشرفت های آنان را خسران ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معصومه ظهیری در آیین رونمایی از بخش بانوان خبرگزاری حوزه که پیش از ظهر امروز در سالن انجمن های علمی حوزه علمیه برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: اینگونه نبود که حوزه و خبرگزاری حوزه به بحث بانوان تا به امروز بی توجه بوده باشد، با توجه به بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموخته حوزه و به همین مقدار در حال تحصیل و نقش آفرینی ها ویژه زنان نپرداختن به آن خسران است و این مسئله قبلا هم مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با تاکید بر توجه امام خمینی(ره) به زنان افزود:امام به طور اختصاصی در سخنرانی های خود از بانوان چهارمردان اسم بردند و گفتند در انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای قیام پیشگام بودند.

وی افزود: خلف صالح امام، مقام معظم رهبری نیز در سفرشان به قم از بانوان چهارمردان و آذر یاد کردند و به نقش موثر زنان پرداختند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، با تاکید بر اهمیت زنان در تاثیرگذاری و پرورش نسل مفید و موثر، خاطرنشان کرد: در عصر غیبت به سر می بریم و هر کسی در زمینه توان و وسع خودش باید برای ظهور زمینه سازی بکند و ایجاد دولتی که بتواند مسئله انتظار را به پایان دوران غیبت و تمدن بزرگ اسلامی اتصال بدهد هدف اصلی نظام اسلامی است.

ظهیری با اشاره به اینکه هرکسی که آخرالزمانی است باید مقدمات ظهور را فراهم کند، تصریح کرد: این آخرالزمان از زمان غیب کبری شروع شده است و تا زمان حکومت حجت بن الحسن ادامه دارد و زمینه سازی برای ظهور اختصاص به جنس و جغرافیا و طبقه خاصی ندارد.

وی با تاکید بر پیشگاهی در این زمینه سازی افزود: یکی از این قدم ها در رسالت خبرنگاری است، خبرنگاری تنها وقایع نگاری و ارسال خبرها نیست، خبرنگار کسی است که برای جامعه فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت میکند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با تاکید بر وفاق به عنوان یکی از رسالت های خبرنگاری عنوان کرد: کار دوم اطلاع رسانی  شفاف سازی نسبت به آمار هاست، در جهانی که بسیاری از بنیان های خبری بر اساس غیرواقعیت است و پروپاگاندای تبلیغات غرب بر اساس زیبانگاری و زیبا جلوه کردن یا مخدوش کردن حقیقت است رسالت اطلاع رسانی شفاف بسیار اهمیت دارد.

وی به وارونه نگاری برخی مسائل توسط رسانه های غربی اشاره کرد و گفت: تربیت خبرنگار حاضر در صحنه بسیار اهمیت دارد، بسیاری از کشورهای توسعه یافته از بحران ها به عنوان فرصت استفاده میکنند و کاری که بسیار مهم است این است که خبرنگار بتواند در این عرصه حضور پیدا کند.

ظهیری با تاکید بر اهمیت حضور بانوان خبرنگار در عمق خانه ها افزود: بسیاری از زنان در پستوی خانه های خودشان رسالت های بزرگی را ایفا میکنند، برای مثال از یک جانباز بدون هیچ چشمداشتی مراقبت میکنند و این نیاز به حضور یک خبرنگار بانو در عمق خانه ها دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه شکار لحظه و صید واقعه از فعالیت خبرنگاری است که باید در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور داشته باشید، گفت: پیام‌رسانی، حساسیت‌زایی، فرهنگ‌سازی و ایجاد تشکل از مواردی است که باید به آن توجه داشت.

 وی خاطرنشان کرد: بانوان مهیج و حاضر در صحنه و محرک در واقعه کربلا نقش داشتند بنابراین باید تهدیدات مجازی به فرصت تبدیل شود و در انحصار اقتداری یاران انقلاب قرار گیرد.

ظهیری با بیان اینکه حضرت زینب(س) در واقعه کربلا خبرنگاری کردند، گفت: پیام رسانی صادقانه حضرت سبب شد که واقعه کربلا به همت بانوان استمرار داشته باشد. اگر ایشان نبودند دست تحریف و خفقان دشمن واقعه کربلا را به سمت دیگری هدایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه بانوان نخ تسبیح و پیوست مهره‌های مردان هستند و نسل صالح پرور محسوب می‌شوند، گفت: کسانی را پرورش می دهیم که حماسه‌آفرین هستند. به این دلیل دشمن نشانه گیری کرده و نوک تیز پیکان خود را به قلب خانواده و بانوان نشانه گرفته است.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha