جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام رضا حیدری نژاد، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر

مدیر مدرسه امام صادق(ع) خرمشهر گفت: یکی از معضلات موجود در شهرستان بحث طلاق است که در ۶ ماه گذشته توانسته‌ایم ۱۲ پرونده طلاق را مختومه کنیم.

حجت‌الاسلام رضا حیدری نژاد، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، گفت: ذکات علم نشر آن است، یعنی علمی که شما دارید نباید بماند و باید به دست مردم برسانید.

وی در ادامه افزود: این کار نیازمند آن است که طلاب و روحانیان به شهرها و روستاها رفته و مستقر شوند یا به مناطق مختلف هجرت کنند و به تبلیغ دین،‌ گسترش ولایت اهل‌بیت(ع) و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازند.

حجت‌الاسلام حیدری نژاد، با اشاره به گفتمان امام محله‌، اظهار کرد: گفتمان امام محله در حوزه امام صادق(ع) خرمشهر نهادینه شده و ما در همه روستاهای خرمشهر یک امام داریم که یا مستقر هستند یا به صورت مرتب تردد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت امامان روستا و محلات در شهرستان خرمشهر، افزود: یکی از معضلات موجود در شهرستان بحث طلاق است که در ۶ ماه گذشته توانسته‌ایم ۱۲ پرونده طلاق را مختومه کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر یادآور شد: یکی دیگر از معضلات موجود در منطقه بحث سلاح‌های غیرمجاز و تیراندازی در مجالس است که توانسته‌ایم تعدادی از سلاح‌های شکاری را در منطقه جمع‌آوری کنیم.

وی با بیان این‌که پرداختن به علم بدون تبلیغ دین نفعی ندارد، تصریح کرد: همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود «افضل اعمال امتی انتظار الفرج » و نفرمود«قول امتی» عمل به سیره معصومان(ع) بسیار مهم است و باید سعی کنیم هر چه درس خوانده‌ایم به صورت عملی در زندگی و رفتارمان تطبیق بدهیم.

حجت‌الاسلام حیدری نژاد، با بیان این‌که دفاع از ولایت را باید به صورت عملی دنبال کنیم، تأکید کرد: حدیثی از امام صادق(ع) است که می‌فرماید هر زمان خواستید به حرم امام حسین(ع) بروید اگر رسیدید و قلبتان شکست و اشک چشمانتان جاری شد، به زیارت بروید و اگر این اتفاق نیفتاد، برگردید؛ از این‌رو هر وقت دیدید که منبرتان تأثیر دارد بدانید که به آنچه گفته‌اید عمل کرده‌اید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha