شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر

حوزه/ حوزه/ سردبیر خبرگزاری حوزه با اشاره به تلاش برای کادرسازی رسانه‌ای طلاب در سراسر کشور از رشد ۶۳ درصدی تعداد اخبار و ۵۴ درصدی صفحات استانی و رشد ۴ برابری مخاطبان سایت حوزه‌نیوز در سه سال اخیر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسن صدرایی عارف در آیین رونمایی از صفحه بانوان خبرگزاری حوزه با تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی بانوان در اداره و تولید محتوای این صفحه اظهار داشت: رسانه حوزه یک رسانه فرانهادی، فرازبانی، فراملیتی و فراجنسیتی است.

سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان انیکه بانوان متدین و فرهیخته در خارج و داخل کشور دارای یک مظلومیت رسانه‌ای هستند، افزود: باید سعی کنیم از  این مظلومیت بکاهیم و خوشوقتیم که حوزه نیوز در حد توان خودش تلاش خواهد کرد تا  پوشش رسانه‌ای بیشتری به بانوان فرهیخته کشور و جهان اسلام داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری حوزه در ۵ زبان گفت: در 3 سال اخیر شاهد رشد ۶۳ درصدی تعداد  اخبار، رشد ۵۴ درصدی صفحات استانی و رشد ۴ برابری مخاطبان سایت حوزه‌نیوز بوده‌ایم و این اتفاق در حالی رخ داده است که به دلیل تغییر رژیم مصرف رسانه‌ای مردم و هجرت از سایت به شبکه‌های اجتماعی، مخاطب بسیاری از سایتهای خبری کاهش پیدا کرده است.

صدرایی عارف با بیان اینکه  همزمان رشد ۱۲ برابری در شبکه‌های اجتماعی را در سه سال گذشته تجربه کرده‌ایم افزود: بر اساس گزارش سایت‌های بین‌المللی رتبه‌بندی همچون الکسا، رتبه حوزه‌نیوز در عرصه ملی و بین‌المللی نسبت به سه سال قبل نصف شده است.
 
صدرایی عارف به  فعالیت صفحه یادداشت‌ در خبرگزاری حوزه اشاره کرد و  گفت: این صفحه  میزبان یادداشت‌های نوقلمان، طلاب جوان و نیز نویسندگان حوزوی است.

وی با بیان اینکه ۱۲ پویش نقد و مطالبه‌گری در خبرگزاری حوزه انجام شده است، گفت: بازنشر اخبار حوزه و روحانیت در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از طریق ارتباط زنده با صدا و سیما و نیز همیاری و همراهی با رسانه‌ها برای پوشش اخبار حوزوی از اتفاقاتی بوده که در خبرگزاری حوزه دنبال شده است.

صدرایی عارف با بیان اینکه بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بدون ذکر منبع آزاد است تاکید کرد: گاهی سایت‌هایی با زبان غیرفارسی ایجاد می‌شود اما جامعه مخاطب آن به خارج از مرزها نمی رود، اما در سایت اردوی خبرگزاری حوزه بیشترین «آی‌پی» هایی که این سایت را مشاهده می‌کنند مربوط به هند و پاکستان است و در سایت عربی مربوط به عراق، عربستان، بحرین و لبنان و در سایت فرانسوی مربوط به فرانسه، ساحل عاج، مراکش، بنین و الجزایر است و این نشان می دهد که بخش بین‌الملل خبرگزاری توانسته با مخاطب اصلی ارتباط برقرار کند و البته باید برای افزایش کمی مخاطبان و توسعه جغرافیایی‌اش تلاش نماییم.

وی با بیان اینکه علیرغم تمام این پیشرفت‌ها با نقطه مطلوب، فاصله عمیق و جدی داریم، افزود: به زودی صفحه ادب و هنر راه اندازی می شود  تا عرصه‌های نوین رسانه‌ای برای طلبه‌هایی که در حوزه ادبیات تلاش ویژه ای کرده‌اند یا ورود در حوزه هنر اسلامی داشته‌اند ایجاد شود.

صدرایی عارف از راه اندازی زبان هندی سایت حوزه‌نیوز در آینده‌ای نه چندان دور نیز خبر داد و افزود: همزمان گام‌هایی برای ارتقاء سواد رسانه‌ای و نیز کادرسازی رسانه‌ای طلاب در سراسر کشور برداشته‌ایم که این کار را با قوت بیشتر ادامه خواهیم داد.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha