پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر شاهین صادقی نسب

حوزه/ استاد دانشگاه تهران به توطئه‌های رژیم شاهنشاهی علیه دین و اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام زدایی و تهی کردن هویت اسلامی ایران اصلی‌ترین هدف رژیم پهلوی بود.

شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک دهه مبارک فجر به ملت ایران، اظهار داشت: دوران پهلوی دوران وابستگی، ذلت و حقارت‌هایی بود که بیگانگان در قبال ایران و ایرانی داشتند.
وی ادامه داد: امروز روابط جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی است و هیچ وابستگی به هیچ کشوری نداریم.
صادقی نسب به دوران پهلوی و دخالت‌های کشورهای غربی اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه دین‌داری و معنویت یکی از پروژه‌هایی که کشورهای غربی داشتند، اسلام زدایی و تهی کردن هویت اسلامی ایران بود به طوری که سینماها فیلم‌هایی مستهجن پخش می‌کردند و در تلویزیون نیز هیچ رنگ و بویی از اسلام وجود نداشت.
وی ابراز داشت: همه این کشورها تلاش می‌کردند که ایران را آمریکایی کنند و ایران را از هویت خودش جدا کنند.
استاد دانشگاه تهران افزود: غافل از این‌که انقلاب اسلامی ایران ندای اسلام بود که با خروش مردم انقلابی و مؤمن محقق شد.
وی به عرضه مدیریتی اشاره کرد و گفت: ما هنوز هم خدمتگزار خداترس در کشور کم داریم و باید به این مهم در گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای شود.
صادقی نسب افزود: در اوایل دهه ۵۰ درآمدهای فراوانی در زمینه نفتی نصیب کشور شد اما در عمل بخش بسیار بزرگی از این ثروت ملی صرف واردات بی‌رویه شد و مابقی این درآمدها در جیب شاه و اطرافیان رفت.
وی ادامه داد: در پیش از انقلاب حتی امکان تردد بین بسیاری از روستاها وجود نداشت و با سختی و مشقت مردم در روستاها زندگی می‌کردند.
اما بعد از انقلاب رسیدگی به محرومان و مستضعفان در رأس اولویت‌های نظام قرار گرفت.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: پیش از انقلاب به جزء عده‌ای محدود در شهرهای بزرگ وضعیت مردم بسیار اسف‌بار بود و در فقر کامل به سر می‌بردند اما جنس انقلاب از جنس ظلم‌ستیزی و برقراری حکومت اسلامی و ولایی بود.
وی پیشرفت‌های کشور را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: امروز ایران مصرف‌کننده تکنولوژی نیست و خود کشور در این زمینه خودکفا است اما بااین‌وجود نگاه به غرب به‌مانند دوران پهلوی در دو دولت اخیر کشورمان ملموس بود اما بااین‌وجود حرکت کشور به سمت جلو بوده و خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha