جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد باقر فرزانه

حوزه/ امام جمعه موقت مشهد، رهبری امام خمینی(ره)، ایمان و اتحاد ملت ایران را رمز پیروزی انقلاب ۵۷ ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، در ویژه برنامه «در مسیر امام» که به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار شد، به بررسی عوامل پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی و سقوط نظام ستمشاهی پرداخت.

وی نخستین عامل سقوط نظام ستمشاهی را فساد خانواده پهلوی دانست و عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی نارضایتی‌ مردم در انقلاب ۵۷، فساد مالی قدرتمندان در دوران پهلوی آن هم با گستره بین‌المللی بود که این موضوع بسیاری از مردم مومن را خشمگین کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه عامل دیگر را ایجاد خفقان شدید در ایران ذکر کرد و گفت: سازمان امنیت توسط امریکا در ایران ایجاد شده بود و مردم احساس می‌کردند که همواره از سوی کسانی تحت کنترل هستند. همچنین منابع ارزشمند کشور همچون نفت در حال غارت بود و چیزی برای ملت باقی نمانده بود.

وی ادامه داد: مذهب و حجاب از سوی نظام ستمشاهی تحقیر می‌شد و از همین رو مردم و امام راحل(ره) دریافتند که نظام شاهنشاهی باطل است و باید از بین برود و به جای آن نظام الهی روی کار آید.

وی عامل پیروزی انقلاب اسلامی را همراهی کامل مردم با امام خمینی(ره) ذکر کرد و گفت: مردم به پیروی از رهبر خود به پا خاستند و علیه رژیم طاغوت دست به قیام زدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه ادامه داد: امام و ملت توانسته اند ۴۲ سال این نهضت را با عزت ادامه دهند، زیرا دریافتند که راه امام صراط مستقیم است. آمریکای امروز نه به لحاظ قدرت، توان و اعتبار آمریکای ۴۲ سال قبل است و نه ایران اسلامی ایران ضعیف ۴۲ سال قبل.

امام جمعه موقت مشهد گفت: آمریکا در این ۴۲ سال لحظه به لحظه به دنبال از بین بردن این نظام بوده اما به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایثارگری های بزرگ مردانی همچون سردار سلیمانی که توانست آمریکا را در منطقه فلج کند، همانند درخت تنومند و پرحاصلی است که هر لحظه شاخ و برگش بزرگتر و ریشه‌هایش عمیق تر می‌شود و به لحاظ علمی، سیاسی و نظامی نیز قدرتمندتر می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه اظهار کرد: هر چه هدف ما بزرگتر باشد راه طولانی تر است و هر چه راه طولانی‌تر باشد فراز و نشیب هایش بیشتر است؛ این راه طولانی دشمنان بسیاری دارد و در حال حاضر به گردنه‌ای رسیده‌ایم که دشمنان کمین کرده اند اما به یقین عقب نشینی می‌کند و ما راهمان را ادامه می‌دهیم.

گفتنی است؛ این مراسم به همراه جانمایی ۲۰۰۰ تصویر شهدای انقلاب اسلامی، اجرای سرود نوجوانان و شعرخوانی با رعایت کامل موازین بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha