پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر| بازدید مدیر حوزه علمیه فارس از موکب قشقایی ها و قمربنی هاشم مسجد روح الله معالی آباد

حوزه/ اگر از عدم تناسب سخنران برنامه شیراز با مناسبت امروز که سابقه دست بوسی یکی از سران فتنه را در کارنامه خود دارد و انقلابی ها ذهنیت مثبتی از او ندارند، بگذریم، اما از تطهیر و تمجید از یکی از عوامل طاغوت از زبان او نمی توانیم بگذریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در یادداشتی نوشت: اقتضائات سیاسی و اجتماعی را می فهمم و می دانم که گاهی برای حفظ برخی مصالح چاره ای جز تنزّل نیست و راهی جز سکوت وجود ندارد، اما دهن کجی به میلیون ها انقلابی و خانواده شهدا و زجر کشیدگان انقلاب را آن هم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب نمی فهمم، خوب می دانم که برای بلوغ جامعه و شناخت جریان ها و افراد مشکوک و ناصالح که اعتقادی به مردم و مستضعفان ندارند چاره ای جز خون دل خوردن، صبر و روشنگری نرم نیست اما زیر پا گذاشتن اصول اولیه انقلاب و اسطوره کردن همان افرادی که در خدمت نظام سلطه بودند آن هم در مراسم گرامیداشت انقلاب را نمی فهمم.

امروز مراسم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی برگزار شد که شرایط کرونایی کشور جلوه شکوه حضور مردم را در قالب های دیگری به تصویر کشید و در شیراز نیز به غیر از راهپیمایی نمادین خودرویی و کاروان موتور سواران مردمی، اجتماع محدودی نیز در میدان شهدای شیراز برنامه ریزی شده بود.

اگر از عدم تناسب سخنران برنامه با مناسبت امروز که سابقه دست بوسی یکی از سران فتنه را در کارنامه خود دارد و انقلابی ها ذهنیت مثبتی از او ندارند، بگذریم، اما از تطهیر و تمجید از یکی از عوامل طاغوت از زبان او نمی توانیم بگذریم.

آخر تا کی قرار است گرفتار ملاحظات و اسیر رودربایستی ها باشیم و مصالح کلان انقلاب را قربانی دلخور نشدن برخی گروه ها و اقوام کنیم؟!

قوم بزرگ قشقایی در مسیر مبارزه با استعمار و استبداد و دفاع از مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام آنقدر افتخارات دارد که نوبت به اسطوره سازی مهره های دست دوم و سوم این قوم بزرگ نمی رسد. بزرگانی مثل میرزا جهانگیرخان قشقایی، صولت الدوله قشقایی، حاج ایازخان قشقایی و ۲۰۰۰ شهید قشقایی که همگی بر تارک تاریخ این استان می درخشند افتخاراتی برای این قوم سلحشور هستند که با بودن آنها نوبت به عناصر مساله دار نمی رسد، اما عده ای با مأموریت های خاص به دنبال اسطوره سازی از شخصیتی هستند که کارگزار رسمی رژیم طاغوت بود و در راه خدمت به آنها و پروژه آمریکایی حماسه زدایی از قوم غیور قشقایی خدمات متعددی به رژیم طاغوتی پهلوی ارائه کرد.

اینکه عده ای در برخی نهادهای مدنی تهران و شیراز با نام گذاری تقاطع غیرهمسطح و فرهنگسرا و خیابان به نام او به دنبال اسطوره سازی از او هستند ماموریتی است که به آنها داده شده و توقعی از آنها نیست، اما اینکه در مراسم روز ۲۲ بهمن که روز ارج گذاری آرمان های انقلاب و مردان بزرگ انقلاب اسلامی است از این شخصیت نام برده و به صورت ضمنی تجلیل شود چیزی شبیه فاجعه است، فاجعه به استهزاء گرفتن انقلاب، خانواده های شهدا، روحانیت و مردم سرافراز شیراز آن هم در یوم الله ۲۲ بهمن.

اینکه چند سالی است برخی به نام قشقایی ها چنین می کنند و کسی هم به آن توجهی نمی کند را ناشی از احترام بزرگان این استان به قوم بزرگ قشقایی می دانم اما توقع از بزرگان قشقایی این است که خود وارد شوند و اجازه این بدنامی، سوء استفاده و مصادره قومشان را به کسانی که ارادتی به آرمان های انقلاب ندارند ندهند و خود خواستار اصلاح این رویه شوند.

جهت تنویر بیشتر مراجعه شود به مقاله سایت مشرق که در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۹۸ منتشر شده و ماهیت این فرد را به صورت مستند برملا کرده است. لینک این مقاله در زیر می آید.

https://www.mashreghnews.ir/amp/۹۵۶۵۵۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    7 0
    سلام خدا قوت خداییش یه جور خبر بزنید که آدم سر در بیاره اینقدر محافظه کاری چرا خوب کی بوده سخنران چی گفته؟
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    22 0
    بزرگش نخوانن اهل خرد هر انکو که نام بزرگان به زشتی برد برای این اقا بسیار متاسفم که خود و بنابراین حوزه و روحانیت را در مقابل نام انسان شایسته پاک نهادی به نام مرحوم محمد بهمن بیگی قرار میدهد که نه تنهادر فارس بلکه در ایران به شایستگی و خدمت و انساندوستی اش افتخار کرده و خواهند کرد.
  • میثم IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 0
    سخنران مراسم حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور بوده است.
  • saboktakin IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    15 0
    استاد محمد بهمن بیگی بسیاری از جوانان ایل بنده را باسواد کردند و هنوز هم به خاطر همین کار ایشان خیلی از جوانان آن زمان به مراتب بالایی رسیدند .نمک نشناس هستیم اگر الطاف ایشان را از یاد ببریم
  • مجهول IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    2 0
    خوب چرا نمیگید اون‌کیه و اصلا جریان چیه؟ چرا مثل همیشه در لفافه حرف میزنید
    • داریوش عزیزی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      1 0
      بادرود وعرض ادب، منظور ایشان استاد بزرگوار محمدبهمن بیگی هستش دوست گرامی
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    12 0
    واقعا متاسفم شخصی که هزاران دکتر و مهندس و معلم و افراد تحصیل کرده تحویل جامعه داد چنین برخورد شود. باید به مولایمان علی (ع) اقتداکنیم که فرمودند هرکس نکته ای را به من بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است. عده بسیار زیادی در جهان موفقیت خود را مدیون شخصیت بهمن بیگی می‌دانند.
  • فیروز IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 13
    از روشنگری جناب میمندی ممنونیم واقعا افرادی که سابقه خوبی ندارند دنبال مصادره غیرت قشقایی هاهستن وانها میخواهند قشقایی را بدنام کنند
    • احد زارع IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      14 0
      حیف اسم و نام نیک استاد فرزانه حضرت جناب اقای بهمن بیگی نیست که از دهان حجه السلام و المسلمین اقای میمندی خارج میشه ..اول دهانت را تطخیر فرما بعد نام استارد فرزانه مرحوم بهمن بیگی را بیار .اگر تونستی نقطه ای از خدمات وی را انجام بدهی بهد بیا خزعبلات بفرما .......رزمنده بسیجی دفاع مقدس ‌.عادل آذر
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    13 0
    اتفاقا من با نظر شما موافق نیستم اگر منظورتان جناب بهمن بیگی است اینکه ایشان در خدمت رژیم پهلوی بوده یا نه یک بحث‌است و اینکه از این وابستگی برای چی استفاده شده بحثی دیگر اگر قرار بر صرف بودن در سیستم ملاک باشد جناب استاد مطهری نیز استاد دانشگاه بود دکتر مفتح و امثالهم بودن در سیستم جرمی محسوب نمی‌شود و اگر قرار قیاس به اینگونه باشد با اختلاس‌های کنونی نیز باید جمهوری اسلامی را فاسد تلقی نمود من بعنوان یک قشقایی و آگاه از خیلی از نظرات قشقاییها میدانم که استاد بهمن بیگی خدمت بزرگی را به ایل نموده و‌خواسته اکثریت آنها حفظ جایگاه و احترام استاد است و‌نظرات حضرتعالی بر خلاف نظرات اکثریت قاطع قشقاییها میباشد با پوزش
  • آرش IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    10 1
    کاش ذره ای تفکر کنیم، اتهام آقای بهمن بیگی &کارگزار طاغوتی، سوال این است از دید شما حاج آقایی که در زمان طاغوت امام جماعت بوده است نیز یک کارگزار طاغوتی است درسته؟ آقاي حاج آقا، به قول این بزرگمرد خدمت مکان و زمان نمی شناسد ایشان به بشریت خدمت کرده است کاری که پیامبر اکرم کرد رهانیدن انسان از جهل و گمراهی، ایشان قلم به دست ها داد و راه حل تمام مشکلات را در لابلای الفبا دانست. قدری بیشتر بیاندیشید و سنجیده تر سخن برانید. با این حرف ها ندانسته تیشه به ریشه ی اسلام و روحانیت می زنید
  • آرش IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    11 1
    حاج آقا، مرام قشقایی این است در خانه اش را به روی مهمان نمی بندد. ضمنا روزی که این آقایان به خانه ی آقای بهمن بیگی آمدند هیچ فتنه ای اتفاق نیافتاده بود و هنوز قبل از انتخابات بود. کسی که بر دستان خون آلود مادری که تیغ جور بریده بگرید به دست امثال شماها بوسه نخواهد زد.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    چراهیچ کوچه خیابان روستا وشهر وکشوری به نام قشقایی نیست؟
  • اميد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 1
    چرا از ايل قشقائي فقط به نام بهمن بيگي اشاره ميكنند!!! من به عنوان يكي از دوستداران ايل قشقايي كه بهترين دوستانم از اين ايل هستند ميگويم چرا از بزرگان ايل قشقايي مثل جهانگيرخان و صولت الدوله نامي برده نميشود؟؟؟ جهانگير خاني كه يكي از شاگردان او ميشود آيت الله بروجردي!!! صولت الدوله اي كه هركس در دامان او تربيت يافته انقلابي و ضد غرب و استعمار ميشود !!! چرا نام اين بزرگان برده نميشود؟!؟
  • طلبه ی قشقایی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 11
    با سلام ضمن تشکر از بیانات آقای میمندی توصیه حقیر به ارادتمندان آقای بهمن بیگی این است که اول مطلب را با دقت خوانده و سپس به بیان نظرات بپردازند متاسفانه افرادی که خود را شاگرد ایشان می دانند چقدر با لحن بی ادبانه نکاتشون را مطرح کردند که این نشان از ....
  • شفیعی CA ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    هزارماشاء الله در سانسور نظرات خلق الله خیلی پیشرفت کردید.
  • آرش IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    سخنان جدید آقای احمدی نژاد را بشنوید تا بدانید طاغوتی تغییر شکل داده و به دست فرح بوسه زن چه کسی بوده؟سران کنونی مورد اعتماد شما و یا آقای بهمن بیگی؟ آیا طاغوتی همان کسانی که امروز سوپر حزب الهی هستن هست یا آقای بهمن بیگی؟