جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حسن اکبری

حوزه/ مدیریت درستی در بعضی از دستگاه های کشور نبوده است، چرا که نیرو و هزینه بسیاری صرف می‌شود، ولی خروجی پایینی مشاهده می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در نشست کارگروه های تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم که سالن جلسات نمایندگی ولی فقیه سپاه برگزارشد گفت: هیچ کس نمی تواند در مقابل  فعالیت های جهادی تشکر و قدردانی کند جز خدای متعال.

وی افزود: عمق و عظمت و شعاع کار شما جهادگران بسیار وسیع است و نمی توان آن را در چارچوبی حصر کرد و پاسداری از انقلاب خلاصه در فعالیت‌های شما می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  اکبری خطاب به روحانیون جهادگر گفت :امروز اتفاق مبارکی رخ داده و دو گروه به هم پیوند خورده‌اند که پاسداران و شما روحانیون جهادگر و انقلابی هستید.
پاسداران سبز پوش سپاه از آرمانهای بزرگ نظام دفاع می‌کند و ما معتقد هستیم که این انقلاب بر گرفته از انقلاب حضرت خاتم الانبیا (ص) و زمینه ساز نظام جهانی امام عصر (عج) می باشد.

وی ضمن اشاره به جایگاه روحانیون جهادگر  ادامه داد: شما پیاده‌ نظام این انقلاب هستید و وظیفه پاسداری حقیقی همین فعالیت های شما و خدمت رسانی صادقانه ای است که  به مردم می کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه قم با اشاره به واقعه عاشورا گفت: هنگام دفن بدن سیدالشهدا افرادی که در کنار ایشان بودند،دیدند در بدن امام حسین(ع) یک زخم در کتف مبارک نسبت به بقیه زخم ها متفاوت است و امام سجاد فرمودند: علت این زخم آن است که پدرم در دل شب حمل بار و غذا برای ضعفا می نمود که بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)  فرمودند:خدمت به محرومین مبارزه با استکبار است و خدمت صادقانه دو محصول دارد وآن رزق و اجر کریم است، کجا می شود این فضا را ایجاد کرد تا از این موهبت استفاده کرد؟ ولی امروز این فضا برای شما ایجاد شده است، باید انسان تلاش کند و خود را در مسیر خدمت به خلق قرار دهد تا از برکات معنوی آن استفاده کند.

وی خطاب به مسئولین گروه های جهادی خاطر نشان کرد: کاری که امروز شما انجام می دهید، پیامبران و معصومین نیز در زمان خود انجام می دادند و به پیروان خود نیز نسبت به انجام این فعالیت ها امر کرده اند؛ لذا باید توجه ویژه ای جهت انجام این فعالیت ها داشته باشیم.

حجت الاسلام اکبری در ادامه گفت:قرآن کتابی جهانی است و دستورات آن زمان خاصی ندارد، اولیا و علما اسلام به وسیله قرآن و احادیث حرکت کردند تا جامعه را از آسیب ها و خطرات مصون بدارند و اگر علما زمان خود را بشناسند، مردم را در مسیر درست قرار خواهند داد و برای خدمت به خلق قیام و حرکت میکنند؛ فعالیت های مختلف شما حاصلش جلوگیری از مهاجرت به شهرها می باشد زیرا مهاجرت بیش از حد روستا به شهر سبب بیکاری،اعتیاد، تخلفات،جرم ها و مشکلات مختلف دیگری می شود ولی اگر نیروی انسانی مناسب در روستاها بمانند و فعالیت اقتصادی خود را انجام دهد وحاصل دست رنج خویش را استفاده کند، بسیار سودمند است.

وی با توجه به وظیفه علما گفت: کار عالمان این نیست که فقه بخوانند و بعد از آن این علم را در کتابخانه ها نگهداری کنند بلکه علما باید به امور معیشتی و اقتصادی مردم وارد شوند و به ثروت و اقتصاد جهت دهند و آن رزق حلال است.
حجت الاسلام اکبری در پایان اظهارکرد:  از دیگر کار مهم علما ؛ تربیت نیروی انسانی و متعهد هست و  با توجه به وجود نیروی انسانی بسیار و مشکلات فراوانی که در جامعه دیده می شود می ‌توان نتیجه گرفت که مدیریت درستی در بعضی از دستگاههای کشور  نبوده است چرا که نیرو  و هزینه بسیاری صرف می‌شود ولی خروجی پایینی مشاهده می‌گردد . لذا  باید مدیران کاردان، امین، عالم و با تخصص و قدرت اجرایی بالا  تربیت شوند و در جایگاه مناسب قرارگیرند  تا شاهد خدمات رسانی بسیاری برای مردم عزیزمان باشیم و درجهت رفع مشکلات آنان بکوشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha