جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی و عسکری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: علی رغم اینکه رسانه های ما در محاصره گسترده دشمن هستند، اما فعالیت های برون مرزی صدا و سیما ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه شامگاه یکشنبه در دیدار رئیس و معاونین رسانه ملی که در دفتر مدیر حوزه در قم بگزار شد، افزود: وظیفه ما به عنوان حوزه علمیه این است که از زحمات گسترده، ارزشمند، خطیر، راهبردی رسانه ملی در این عصر که دشمنان با تمام توان برای به تباهی و تهی ساختن جامعه اسلامی صف کشیده اند، تقدیر و تشکر کرد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: رسانه ملی به عنوان رسانه انقلاب، امروز در عمق کشورهای جهان فرهنگ مقاومت، ایثار، انسجام، وحدت، حکومت اسلامی توانسته نقش آفرینی کند و البته قابل ارتقا است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز قم به واسطه حضور مراجع معظم تقلید، حوزه علمیه و برپایی صدها کرسی درس، بحث و خطابه کانون توجه نه تنها جهان اسلام، بلکه تمام ادیان است، تأکید کرد: توجه به قم، توجه به نظام و انقلاب اسلامی ایران و جهان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش به یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع دبیرخانه ای تشکیل شده است که فرایند این یک قرن را در شش مقطع زمانی ترسیم و متناسب با آن فعالیت می کنند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: دوره آیت الله حائری یزدی، دوره آیات ثلاث (صدر، حجت و خوانساری)، دوره آیت الله بروجردی، دوره نهضت امام خمینی، عصر پیروزی، امام و مراجع و ششمین دوره مربوط به دوران زعامت حضرت آقا و مراجع معظم تقلید، شش دوره این یک قرن را تشکیل می دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه قم در زمانی شکل گرفت که خفقان رضاخانی در جامعه حاکم بود و مانند داستان حضرت موسی(ع) که در خفقان فرعون خداوند موسی را در آن خفقان رشد و پرورش داد، مرحوم آیت الله حائری نیز در آن زمان اقدام به تاسیس و احیای دوباره حوزه کرد، بطوریکه در چهل سالگی امام را برای برقراری تحولی عظیم و بزرگ تحویل داد تا انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم بزند.

امام جمعه قم گفت: وقتی نهضت امام(ره) شکل گرفت، حوزه به همه معنا اجتماعی و سیاسی شد و علوم اسلامی تغییر کرد و امروز ما شاهد درختواره رشته ها هستیم که طی ۴ سال ۶۰۰ استاد، صاحب نظر و کارشناس روی آن کار کردند تا منجر به شکل گیری ۴۰۰ رشته، گرایش و مقطع شد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: امروز غیر از ۶۰- ۷۰ دانشگاه، دانشکده، مرکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی در بخش حوزوی ۱۰۰ هزار نفر در حال تحصیل هستند و از ۱۰۰ ملیت در قم مشغول به فراگیری علوم دینی می باشند.این تنها بخشی از ظرفیت های علمی و معرفتی شهر قم است تا به این شهر و جایگاهی که دارد بیش از پیش پی ببرید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به تفاهم نامه گذشته میان حوزه و رسانه ملی اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ها تا با برنامه راهبردی و عملیاتی همراه و پیوست برنامه ای نداشته باشند فقط در حد یک کاغذ باقی می مانند، اما اگر در قالب یک زبان مشترک و طی یک برنامه دو، سه و ۵ ساله پیاده سازی شود بدون تردید به دستاوردهای ارزشمندی خواهیم رسید همانند تفاهم نامه همکاری که حوزه با وزارت آموزش و پرورش دارد و به موفقیت های مشترکی رسیده ایم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha