شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسلمانان مدرسه اسلامی به یاری بی‌خانمان‌ها شتافته‌اند

حوزه/ درحالی که هوا در مناطقی از بریتانیا به شدت سرد شده‌اند، داوطلبانی از مدرسه‌ای اسلامی به نام زینت القرآن به خیابان‌ها آمده‌اند تا به کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها کمک‌رسانی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lancashiretelegraph، داوطلبان مسلمان در لانگشایر در بریتانیا به یاری کسانی که در سرمای زیر صفر به سر می‌برند، شتافته‌اند.

در حالی که هوا در مناطق بلکبرن و داروین به شدت سرد شده است، داوطلبانی از یک مدرسه اسلامی با نام زینت القرآن در خیابان‌های این شهر انگلیسی به راه افتاده‌اند تا به کارتون خواب‌ها و خیابان‌خواب‌های شهر کمک‌رسانی کنند.

اعضای این مدرسه اسلامی می‌گویند که دهدف آن‌ها تعامل با مردم در خیابان و راه اندازی یک طرح با نام «برنامه بی‌خانمان» است که به بی‌بضاعتان در دو منطقه در بلکبرن و داروین کمک می‌کند.

این تیم در حال حاضر بسته های ضروری حاوی کت، جوراب، مواد ضدعفونی کننده دست و مواد غذایی را توزیع می‌کند.

 مولانا فاروق پاتل ، مدیر مدرسه زینت القرآن گفت: همه ما امسال با چالش‌های جدیدی روبرو هستیم‌، اما زمستان برای افراد بی‌خانمان همیشه سخت است. به همین دلیل حیاتی است که ما بیش از هر زمان دیگری به حمایت از آن‌ها بپردازیم و نشان دهیم که هنوز اینجا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت بی‌خانمان انگلیس به ویژه در برابر اثرات فلج کننده بیماری همه گیر کرونا آسیب پذیر است

فاروق افزود: افرادی که در خیابان می خوابند تقریباً ۱۷ برابر بیشتر قربانی خشونت می‌شوند. از هر سه نفر، بیش از یک نفر که به سختی می خوابند عمداً مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و یا در حالی که بی خانمان شده‌اند نوع دیگری از خشونت را تجربه کرده‌اند. ما به افراد بی‌خانمان غذا می‌دهیم، از افراد مسن مراقبت می‌کنیم، به پناهندگان کمک می‌کنیم ، و همه تلاش خود را می‌کنیم تا انگلیس به مکانی امن و شاد برای زندگی همه ما تبدیل شود، اما بدون حمایت سخاوتمندانه جامعه اسلامی هیچ کاری از دست ما برنمی‌آمد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha