پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، با صدور بیانیه‌ای حرمت‌شکنی سالگرد شهادت امام هادی (ع) در جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، با صدور بیانیه‌ای حرمت‌شکنی سالگرد شهادت امام هادی (ع) در جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: هتک حرمت سالگرد شهادت امام علی النقی الهادی(ع) در جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی، قلب همه مؤمنان و متدینان را به درد آورده و سبب تأسف و تأثر شدید دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) شده است.

این بیانیه می افزاید: بدون شک این هتک حرمت و جسارت علنی به ساحت مقدس امام هادی (ع) در روز شهادت آن حضرت و این اهانت آشکار به شعائر اسلامی و ارزش‌های دینی، با اصول و قواعد اولیه و بنیادین اسلامی و اخلاقی و انسانیِ جامعه ما معارض بوده، با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و نزد همه مسلمانان محکوم و مطرود است.

در ادامه این بیانیه آمده است: چنین حرمت‌شکنی‌هایی ولو اگر از روی جهل باشد قابل‌پذیرش نیست؛ ازاین‌رو باید در برنامه‌های بعدی حساسیت بیشتری بر روی این موضوعات وجود داشته باشد تا خدای‌ناکرده بار دیگر در جامعه مذهبی استان شاهد چنین گستاخی‌هایی علیه اهل‌بیت علیهم‌السلام نباشیم.

گفتنی است، جشنواره بازی های بومی و محلی خراسان شمالی با عنوان «دا» روز گذشته در حالی همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) برگزار شد که با حرمت شکنی همراه بود. بدسلیقگی محض در زمان برگزاری یک جشنواره در روز شهادت، از یک طرف و برپایی برنامه «رقص محلی» در آن از طرف دیگر، اوج حرمت شکنی را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 0
    با مسببین آن باید محکم و قاطعانه رفتار کرد
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    اینجاها آدم میفهمه که چه قدر تعطیل رسمی شدن یک شهادت در بین عوام مردم تاثیر گذاره و الا شاید اصلا مردم متوجه هم نشن که مثلا همچین امامی در آن روز به شهادت رسیده است
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 0
    هر کسی که می تواند کاری کوچک، ولو در حد مخالفت پیامی، یا زبانی، انجام دهد، ولی این کار را نکند و سکوت کند، مسئول است. چه برسد به کوتاهی در عمل.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    متاسفانه واکنش ها کم و کم رمق شده اند !
  • امیر US ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    تو رو خدا انقدر سخت نگیرید من که اصلا متوجه نشدم شهادت بود، شاید اون بندگان خدا هم نمی دونستند اصل بر برائت است