چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله سید محمد شاهچراغی - سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، با تاکید بر شخصیت فقهی، علمی و دینی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی، برگزاری کنگره ملی نکوداشت ایشان را کار مهم دانست و گفت: این کنگره باید هرچه بهتر و با کیفیت تر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و حجت الاسلام نصیری فرد، دبیر این کنگره، با وی تاکید کرد: شخصیت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی از نظر فقهی، تقوا و ... استثنایی است.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی بسیار بزرگ و جهانی است و در برگزاری کنگره این شخصیت بزرگ باید هرچه بیشتر اهتمام کرد.

امام جمعه سمنان، همچنین آیت الله العظمی حسینی شاهرودی را مرجعی انقلابی خواند و گفت: ایشان با فدائیان اسلام و مرحوم نواب صفوی ارتباط نزدیکی داشتند و این خود بیانگر روحیه انقلابی این مرجع تقلید است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به گزارش های ارائه شده در این نشست گفت: در خصوص برگزاری کنگره ملی نکوداشت این روحانی جلیل القدر خیلی کار شده و برنامه های مفید و حساب شده ای تدارک شده است.

شاهچراغی، همچنین از فعالیت های گسترده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این کنگره تجلیل کرد و گفت: برگزاری این کنگره ناشی از پیگیری ها و اقدامات اقای فلاح است و این اقدامات ناشی از تفکر بزرگ ایشان است که به عنوان آثار مفید ایشان ماندگار خواهد شد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه شروع برگزاری این کنگره با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان و پیگیری های ایشان است تاکید کرد: در این ارتباط ایشان خوب کار کرده اند و باید حمایت شوند.

کنگره ملی نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی تیرماه ۱۴۰۰ در قم برگزار خواهد شد و در این ارتباط فعالیت های گسترده ای از جمله انتشار فراخوان، تشکیل کمیته علمی، تدوین کتاب از آثار و زندگی نامه آیت الله العظمی حسینی شاهرودی و فعالیت های مختلف رادیوئی، فضای مجازی و ... تاکنون انجام و یا در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha