شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نوروزی

حوزه / مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت:  ماه مبارک رجب، ماه خودسازی و توشه گرفتن است و نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان ببریم و نباید فضیلت این ماه به بوته فراموشی سپری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رسول نوروزی، امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین ضمن تبریک ماه پرفضیلت رجب گفت: هیچ  ماهی به منزلت و فضیلت او نمی رسد حتی جنگ با کفّار در این ماه حرام است.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: کسی یک روز در رجب روزه بگیرد موجبات رضایت خدا را فراهم کرده از خشم و غضب او دور می شود. و دری از درهای جهنم به روی او بسته می شود.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: به بیان دیگر دو ماه رجب و شعبان مقدمه ورود به ماه رمضان ماه میهمانی  الهی هستند یعنی بندگان خدا در این ماه با استغفار و دعا و راز ونیاز با معبود یکتا آمادگی ضیافت خدا را پیدا می کنند.

وی ادامه داد: ماه رجب، ماه بندگی و فرصت مغتنمی برای نزدیک شدن به خدا و توبه است و به همین دلیل باید عاشقانه و خالصانه در این ماه بزرگ دستان خود را به سوی آسمان بی کران الهی بلند کرده و از خداوند طلب بخشش و رحمت را خواستار باشیم.

وی اظهار کرد:ماه پرفضیلت رجب سرشار از فضیلت بوده و به تعبیری ماه خداست و در روایات بیان شده که اگر کسی فضائل ماه رجب را درک نکند، نمی تواند فضیلت ماه شعبان و رمضان را درک کند.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: ماه های رجب و شعبان بندگان را برای میهمانی حضرت حق و ورود به ماه مبارک رمضان آماده می کنند و با اعمالی که در این ماه ها پیش بینی شده، ورود خوبی به ماه زیبای رمضان خواهد شد.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت:  ماه مبارک رجب، ماه خودسازی و توشه گرفتن است و نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان ببریم و نباید فضیلت این ماه به بوته فراموشی سپری شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha