شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افتتاح کتابخانه تخصصی آیت الله مصباح یزدی در دانشگاه شهرکرد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: مرحوم مصباح یزدی در تربیت نیروی انسانی در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) چهره های بلند علمی و معرفتی تربیت به جای جای کشور فرستادند که همین ها منشا آثار و برکات فراوانی شدند و اکنون بسیاری از شاگردان آیت الله مصباح خود به نخبه پروری و شاگردپروری و رشد علم و تولید علم مشغول هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، کتابخانه تخصصی آیت‌الله مصباح یزدی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، دکتر سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد،حجت‌الاسلام دکتر سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی، اعضای هیات رئیسه و جمعی از مدیران و کارکنان در دانشگاه شهرکرد افتتاح شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: آیت‌الله مصباح یزدی از شخصیت‌هایی است که قدر و منزلتش مجهول مانده و در آینده یک مقدار پرده‌های مظلومیت او که در اثر غبارهایی که در این بازیگری‌های دنیایی و سیاسی و غیرخدایی شکل می‌گیرد، کنار خواهد رفت و واقعیات و چهره‌ی حقیقی این عالم بزرگ نمایان خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام تأکید کرد: بدون تردید آن‌کسانی که این مهجوریت و غبارافکنی را در حق این شخصیت ایجاد کردند و آن افرادی هم که در این دام‌ها افتادند باید ابراز پشیمانی کنند.

وی مرحوم شهید بهشتی را نمونه بارز این مظلومیت و مهجوریت در انقلاب عنوان کرد و گفت: شهید بهشتی به‌قدری مظلومیت را بعد از انقلاب تحمل کرد که امام راحل(ره) فرمودند شهادت او در برابر مظلومیت او ناچیز است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرکرد افزود: بی‌شک شهادت درجه رفیع و بلندی است ولی این مظلومیتی که متأسفانه در اثر همین غبارافکنی‌ها و نامهربانی‌ها به وجود آمد که باعث می‌شود چنین ظلم‌هایی در حق این انسان‌های بزرگ روا داشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: مرحوم آیت‌الله مصباح حقاً یکی از چهره‌هایی بود که عمر با برکت خود را وقف علم، دین و خدمت به مردم و معارف اهل‌بیت کرد، اما متأسفانه بر اثر همین غبارافکنی ها و  ستم‌هایی که روا داشته شد، متأسفانه بعضی‌ها چهره ایشان جور دیگری جلوه دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام افزود: خداوند متعال لطفی که در حق این عالم بزرگ کرده آن است که در حرم حضرت معصومه(س) و در کنار مرحوم آقای بهجت دفن شده‌اند که واقعاً از عنایات غیبی پروردگار است و همین  یک مقدار آن پرده مظلومیت را از این شخصیت می‌زداید.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این‌که مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی اجازه ندهند غبار مظلومیت بر چنین شخصیت‌هایی بنشیند گفت: مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی نباید اجازه دهند دیگر چنین فتنه‌هایی صورت گیرد و  اگر روزی هم صورت گرفت که متأسفانه گرفته، باید تلاش کنیم این غبارها برطرف و چهره واقعی این انسان‌های بزرگ نشان داده شود.

رییس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، یکی از کارهای خوب را نشان دادن آثار و تألیفات این بزرگوار دانست و افزود: آیت‌الله مصباح در بخش‌های مختلف و ضرورت‌های جامعه و تربیت نیروی انسانی خدمات بسیار ارزنده‌ای داشتند.

امام جمعه شهرکرد، با بیان این‌که آیت‌الله مصباح در تربیت نیروی انسانی واقعاً کم‌نظیر بودند گفت: مرحوم مصباح یزدی در تربیت نیروی انسانی در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) چهره‌های بلند علمی و معرفتی تربیت به‌جای جای کشور فرستادند که همین‌ها منشأ آثار و برکات فراوانی شدند و اکنون بسیاری از شاگردان آیت‌الله مصباح خود به نخبه پروری و شاگردپروری و رشد علم و تولید علم مشغول هستند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به مدیریت، تدبیر و برنامه‌های هوشمندانه آیت‌الله مصباح در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: هواداری از انقلاب، بصیرت دهی به جامعه حضور به‌موقع درصحنه، بی‌باکی و شجاع بودن و قربانی کردن خودش در راه انقلاب و اسلام از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مصباح بود که در این موسسه تبلور پیدا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام غبارافکنی‌ها علیه آیت‌الله مصباح را نشأت گرفته از همین روحیه‌های شجاعت، بی‌باکی و حضور به‌موقع او درصحنه دانست و گفت: این روحیه‌ها تا جایی بود که حتی در درون شیطان بزرگ آمریکا و هم‌پیمانانش هم این ندا بلند شد که یکی از دشمنان دموکراسی‌ دروغین و ظاهر فریب آمریکایی را آقای مصباح می‌دانستند و به همین خاطر از رفتن این عزیز اظهار خوشحالی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، گفت: آن‌ها با تحلیل غلط و محاسبه اشتباه خودشان خیال می‌کردند با رفتن یک آقای مصباح راه برای آن دموکراسی شیطانی باز می‌شود ولی این شخصیت آن‌قدر نقش‌آفرین بود که این‌چنین توانست در درون آن شیطان بزرگ و شیطان اکبر و در درون جهان و دنیا اثر بگذارد.

وی در پایان ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه شهرکرد به خاطر افتتاح کتابخانه تخصصی آیت‌الله مصباح یزدی گفت: این کار بسیار مهم و علمی است و یکی از راه‌های معرفی افکار و ابعاد شخصیتی آیت‌الله مصباح یزدی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha