پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم چهلمین روز ارتحال

حوزه/ مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله مصباح رضوان الله علیه با عنوان فقیه مجاهد برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله مصباح رضوان الله علیه با عنوان فقیه مجاهد برگزار شد.

در این برنامه که به صورت مجازی و به صورت آنلاین اجرا شد در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران به مقامات علمی و فقاهتی آیت الله مصباح اشاره کرد و بیان داشت: این مراسم در راستای تکریم استاد و بیان نمودن جنبه فقاهتی آن استاد فقید بود که متاسفانه مغفول واقع شده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: خط قرمز آیت الله مصباح، ولایت فقیه بود که آن را علماً و عملاً ثابت کردند و الحمدلله شاگردان و وارثان علمی ایشان نیز از این قاعده مستثنا نیستند .

در ادامه، آیت الله رجبی قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: یکی ار افتخارات آیت الله مصباح این بود که ۲۵ اثر فاخر در زمینه تفسیر موضوعی قرآن کریم تقدیم جامعه علمی کشور نمودند به طوری که یکی از علما در این زمینه فرمودند: پس از مطالعه این کتاب از مرحوم علامه مصباح یزدی قرآن از مهجوریت خارج شد.

وی افزود: یکی از ابعاد علمی آیت الله مصباحیزدی تلاش ها و فعالیت هایی بود که در مسائل قرآنی و تفسیری انجام دادند و جامعه علمی از آن بهره مند شدند.

سپس حجت الاسلام علی مصباح عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام که علمای شیعه، مرزبانان مرزهای فکری شیعه معرفی شده اند، اظهار داشت : کسانی که در این زمینه مشغول دفاع از اندیشه های اسلامی و شیعیانی که در معرض هجوم دشمنان فکری هستند، در حقیقت مشغول دفع هجمه شیاطین فکری هستند.

استاد رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران نیز ضمن تسلیت فقدان این استاد بزرگ حوزه گفت: نگاه آیت الله مصباح بر مسائل و موضوعات فقهی با تکیه بر دخالت دو عنصر زمان و مکان در اجتهاد و متمرکز بر نیاز های نظام اسلامی بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران گفت: پرداختن به رشته های مختلف فقه نظام ساز از وظایف حوزه های علمیه در زمان حاضر است که حوزه تهران با قوت در آن وارد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha