چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از بخش بانوان در سایت خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز پذیرش طلاب در مدارس علمیه خواهران استان گفت: ۶۶۱ بانوی طلبه برای سال تحصیلی جدید در ۲۳مدرسه علمیه خواهران استان پذیرش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در کرمان، خانم محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان، در نشست با اصحاب رسانه به آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران استان اشاره کرد و بیان داشت: ‌برای سال‌ تحصیلی آینده ۶۶۱ بانوی طلبه در مدارس استان پذیرش می شوند.

وی در ابتدا به سابقه تحصیل طلاب خواهر پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از برکات و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، ایجاد حوزه های علمیه خواهران است که در طی این سالیان توسعه چشمگیری داشته است.

محمدی در ادامه به جایگاه حوزه های علمیه خواهران در بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره نموده و بیان داشت: رهبری می فرمایند: «حوزه علمیه خواهران پدیده عظیم و مبارکی است، به عبارتی هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه های علمیه خواهران تربیت می شوند و این نوید بخش حرکت عظیمی خواهد بود». حوزه علمیه خواهران کرمان نیز همگام با سایر استان ها در این مسیر حرکت نموده و با ظرفیتی عظیم منشا خیرات و برکات زیادی در استان بوده و بحمدالله خواهران طلبه توانسته اند در عرصه های مختلف به خوبی ایفای نقش کنند و تاثیرگذار باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان از آغاز ثبت نام طلاب جدید در مدارس علمیه استان خبر داده و گفت: همزمان با آغاز ماه شریف رجب پذیرش آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: پذیرش خواهران طلبه در ۲۳ مدرسه علمیه استان انجام می شود، که ۵ مدرسه در مقطع سیکل، ۱۵مدرسه در مقطع دیپلم برای سطح دو و ۲ موسسه آموزش عالی برای مقطع سطح سه در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن و اخلاق و تربیت اسلامی و ۱ مرکز تخصصی برای مقطع سطح چهار در رشته های تفسیر تطبیقی و فقه خانواده پذیرای داوطلبان خواهند بود.

محمدی افزود: تحصیل در مدارس علمیه برای طلاب رایگان بوده و مدارس استان نیز مجهز به امکانات علمی و آموزشی است و در برخی مدارس  امکان حضور در خوابگاه نیز برای طلاب فراهم شده است.

وی افزود: با وجود بالغ بر ۶۰۰۰ طلبه و دانش آموخته خواهر در استان امید است اهداف تاسیس حوزه های علمیه خواهران از جمله، گسترش تحصیلات دینی خواهران، آموزش زنان خبره، پرورش بانوان صاحب نظر و صاحب قلم و مبلغان و مادران نمونه تحقق یافته و خلأهای موجود در حوزه مسائل زنان در استان برطرف گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha