شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار جوانان با امام جمعه همدان

حوزه/ تعدادی از جوانان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان همدان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت و گو کردند و به بیان دغدغه های و دیدگاه های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسملین حبیب‌الله شعبانی، در مجمع جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه این جمع بدور از نگاه‌های سیاسی و انتخاباتی و با هدف پرداختن به مسائل فرهنگی تشکیل شده، اظهار داشت: در مسئله انتخابات با وجود آنکه نوع انتخاب مهم است اما اصل اولیه و موضوعی که باید به آن توجه کنیم، مسئله مشارکت حداکثری مردم است که حضرت آقا نیز بر روی آن تأکید داشته و دارند.

وی، لازمه جذب و مشارکت حداکثری در انتخابات را، خدمت به مردم و اعتمادسازی دانست و گفت: مشارکت حداکثری صرفاً با تبلیغ امکان‌پذیر نیست بلکه برای تحقق آن باید نسبت به اعتمادسازی در عموم مردم اقدام شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تقویت جریان فرهنگی و انقلابی استان را از وظایف خود می دانم، عنوان کرد: تقویت جریان مؤمن و انقلابی اصل و راهبرد اساسی است که باید اولویت اصلی این مجموعه باشد.

وی افزود: البته هدف دیگری در این جمع به دنبال آن هستیم تقویت و افزایش ارتباط با جوانان استان و حمایت از آنها است، چرا که بدون صحبت با جوانان نمی توان از فعالیت‌های این قشر در جامعه مطلع شد و باید راه ارتباطی در این بین وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه با اقشار خاکستری و کسانی که از نظر سلایق با ما تفاوت دارند باید ارتباط بیشتری برقرار کنیم، خاطر نشان کرد: متأسفانه گرفتار یک جمع ثابت شده‌ایم که هرکجا می‌رویم همین جمع را مشاهده می کنیم، و لذا باید سعی کنیم تا با دیگر افراد جامعه و قشر خاکستری ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای ظرفیت‌های حاکمیتی و دولتی بالایی در عرصه جوانان است، مطرح کرد: در سراسر استان، جوانان مدیر، نابغه و خوش‌فکری داریم که باید ضمن شناسایی آنها، بتوانیم از ظرفیت و استعداد آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

گزارشی از دیدار جوانان با نماینده ولی فقیه در همدان / جوانان مشکل گشا و بن بست شکن هستند

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: پس از انجام مطالعات فرهنگی و سندنویسی فرهنگی در این دبیرخانه، به جهت اجرای برنامه‌ها نیاز به یک جبهه و کادر سازی داریم که مجموعه‌های فعال استان برای پیشبرد اهداف موجود، می‌توانند این شورا را یاری کنند.

وی با بیان اینکه همه ما واقف به مشکلات موجود در استان و منتقد آن مسائلی همچون مدیران غیربومی، مشکلات و گرفتاری ازدواج و اشتغال جوانان و مشکلات تولید و اقتصاد استان هستیم، گفت: اعتقاد ما بر آن است که باید به جوانان در عرصه‌های مدیریتی میدان داده شود و صرف گفتن مشکلات و درد دل‌ها، مشکلی حل نخواهد شد.

امام جمعه همدان با اشاره به مشکلات موجود در استان، گفت: آنچه را که باید در مورد جوانان بدانیم و از آن غافل نشویم آن است جوانان هیچ گاه در بن‌بست‌ها متوقف نمی‌شوند و این همان وجه تمایز بین جوانان با افراد مسن‌تر است.

وی تصریح کرد: بن بست شکنی از خصوصیات بارز مدیریت جوان است چرا که این قدرت در جوانان وجود دارد که می‌توانند تحولات بزرگی را رقم بزنند، موضوعی که بارها در طول تاریخ انقلاب جوانان کشور آن را ثابت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه تا کادر درست مدیریتی وجود نداشته باشد، عدالت واقعی نیز محقق نخواهد شد، گفت: در دوران حکومت امام علی(ع) نیز با وجود آنکه حضرت، خود صدای عدالت بود، اما عدالت در جامعه محقق نشد چرا که کادر درستی در آن زمان در کنار حضرت حضور نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سالروز صدور بیانیه گام دوم، عنوان کرد: در تحقق این بیانیه لازم است که جوانانی آشنا به معنویت، اخلاق و مبانی دینی تربیت شوند که این مهم با کادر سازی و توجه به جوانان صورت خواهد گرفت.


وی با تاکید بر اینکه در فضای مطالبه گری باید بسیار مراقب باشیم، گفت: در شرایط فعلی، فضای اختلافات بین جریانات انقلابی، نیست، بلکه باید اختلافاتی که گاهی وجود دارد هم حل‌وفصل کنیم.

در ادامه این جلسه نیز تعدادی از جوانان و فعالان فرهنگی استان به بیان نظارت و دغدغه های خود با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان پرداختند.

جواد عباسی یکی از فعالان فرهنگی، عدم انتقاد از خود و خود شیفتگی را یکی از بزرگترین آسیب های امروز جامعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه از جمع‌هایی که جوانان و مردم در آن حضور دارند، امروز فاصله گرفته‌ایم و این آسیبی است که باید به صورت جدی به آن توجه شود.

گزارشی از دیدار جوانان با نماینده ولی فقیه در همدان / جوانان مشکل گشا و بن بست شکن هستند

مهدی شریفی نیز از فعالان رسانه ای استان با تاکید بر اینکه موضوع کادر سازی کمتر مورد توجه مسئولان بوده است، مطرح کرد: از موضوعات مهم بیانیه گام دوم انقلاب تربیت نیروی انسانی لازم برای گام دوم انقلاب است که در این دو سال کم تر به آن پرداخته شده است و امیدواریم این جلسات زمینه ساز افزایش این توجهات و کادر سازی‌ها باشد.

وی با گلایه از اینکه در سال های اخیر امید و انگیزه در بین جوانان کاهش یافته، خاطر نشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی مساجد از اصلی ترین کانون های فعالیت جوانان بوده اما امروز مشاهده می کنیم که مساجد تنها یک ربع قبل و بعد از نماز درب آنها باز می شود و باقی روز تعطیل هستند.

گزارشی از دیدار جوانان با نماینده ولی فقیه در همدان / جوانان مشکل گشا و بن بست شکن هستند

روح الله نباتی از بسیجیان نخبه ای بود که پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه حضور امام جمعه ای از جنس جوانان نقطه قوت برای جوانان استان است، اظهار داشت: جوانان دارای توانایی انجام کارهای بزرگی هستند که باید در کنار شناسایی آنها، مورد حمایت نیز قرار گیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بدنه اجرایی استان عموما از مدیران غیربومی و سن بالا تشکیل شده است، مطرح کرد: یکی از علل نبود جوانان فعال استان در مسئولیت های مختلف را باید عدم شناسایی این افراد در جامعه دانست.

نباتی، بیکاری و خانه نشینی جوانان تحصیل کرده را از مهم ترین مشکلات این قشر برشمرد و گفت: امروز جامعه ما نیاز به اعتماد به جوانان دارد چرا که این جوانان هستند که می توانند با استفاده از نیروی جوانی خود بسیاری از مشکلات را از بین ببرند.

گزارشی از دیدار جوانان با نماینده ولی فقیه در همدان / جوانان مشکل گشا و بن بست شکن هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha