جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب «اصول و شیوه‌های تربیت توحیدی کودکان»

حوزه/ کتاب «اصول و شیوه‌های تربیت توحیدی کودکان» با رویکرد نو در فرزندپروری دینی به قلم حجت‌الاسلام مسلم گریوانی از طلاب جوان و استادان سطح عالی حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «اصول و شیوه‌های تربیت توحیدی کودکان» با رویکرد نو در فرزندپروری دینی به قلم حجت‌الاسلام مسلم گریوانی از طلاب جوان و استادان سطح عالی حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار نشر شد.

براساس این گزارش: به طور معمول در آثار تربیتی، راهکارهای متفاوت و متنوعی برای لجاجت، دروغگویی، حسادت، تنبلی و پرخاشگری کودکان ارائه می شود. «تربیت توحیدی»، اما ایده و راهکاری اساسی پیشنهاد می دهد و معتقد است تربیت توحیدی، رویکردی نو و گره‌گشا در فرزندپروری دینی است.
 نویسنده‌ی کتاب «تربیت توحیدی کودکان و نوجوانان» می‌نویسد: با معرفی خداوند به عنوان یک حقیقت محبوب و مطلوب، کودک و نوجوان احساس می‌کند با یک حقیقت دانا، دارا، توانا و حکیم طرف است که همیشه کنار اوست و او هرگز تنها و بی‌پشتوانه نخواهد بود. چنین تصویری موجب می شود، تمام ساحات وجودیِ کودک در مسیر کمال قرار گیرد.
نکته کلیدی اینکه «تربیت توحیدی» مثل هر موضوعی، اصول و روش خاص خود را دارد. زیرا پرورش توحیدی کودکان (۷ سال اول) که مشتمل بر ۱۵ اصل و شیوه است که بر اساس آن، کودک، انس و ارتباط خوب با خداوند خواهد داشت، همچنین آموزش توحید به کودکان (۷ سال دوم) که مشتمل بر معرفی اصل وجود خدا، علم و حکمت الهی، رزاقیت و آفرینش خدا، نعمتهای الهی و... است که بر اساس آن، شناخت کودک نسبت به خداوند کامل می شود؛ بنابراین مهم‌ترین اصل این است که توحید را باید با تمام جوانب آن معرفی کرد.
 نویسنده در بخش اول کتاب، به تعریف و امتیازات تربیت توحیدی، و نیز برخی پرسشها و ابهامات و نیز ضرورت پرداختن به تربیت توحیدی کودکان پرداخته است
این کتاب مفید و کاربردی توسط حجت‌الاسلام مسلم گریوانی نگارش یافته و به تازگی توسط انتشارات جمال وارد بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۵۳۱۶۵۳ تماس بگیرند.
گفتنی است، از این نویسنده چند اثر تربیتی و کاربردی منتشر شده است که مورد استقبال مربیان، والدین و معلمان قرار گرفته است از جمله کتاب: «خدایی که در این نزدیکی است» با موضوع شیوه های پاسخ به پرسشهای خداشناسی کودکان و نوجوانان، توسط بوستان کتاب، همچنین کتاب «خدا در این قصه ها» با موضوع آشنایی کودکان با خدا توسط نشر جمال، و کتاب عرفان‌واره‌ها در نقد عرفانهای نوظهور توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha