یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم فروغ نیلچی زاده - حوزه مشهد

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: لیلة الرغائب شب دلدادگی و مناجات با پروردگار و دعا در این شب بسیار به استجابت نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، فروغ نیلچی زاده، استاد دانشگاه و کارشناس دینی در ویژه برنامه لیله الرغائب که با حضور جمعی از بانوان زائر با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در رواق حضرت زهرا(س) برگزار شد، به بیان برخی از فضایل و اعمال لیله الرغائب اشاره کرد و گفت: در این شب دل انسان مومن میل به عبادت و راز و نیاز با خدا دارد.

وی تصریح کرد: برای این شب اعمال بسیاری ذکر شده است که یکی از این اعمال خواندن دعای «مناجات الراغبین» امام سجاد(ع) است این دعا یکی از مناجات های خمس عشر است که دارای مضامین بسیار بلند و زیبایی است.

نیلچی زاده بیان کرد: خداوند متعال در هر حال عاشق و شیفته بندگان خود است و شب هایی همچون لیلة الرغائب بهانه ای برای رابطه بنده با خداوند است که اگر مرتکب گناهی شده عذر تقصیر به درگاه باری تعالی بیاورد تا مورد رحمت و مغفرت او قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از جمله اعمال این شب پرفضیلت، شب زنده داری است، ابراز کرد: خداوند در این شب به همه بندگان خود به ویژه به شب زنده داران نگاه و عنایت ویژه ای دارد و بهتر است که این شب را با عبادت و مناجات با خدا به صبح برسانیم.

گفتنی است؛ قرائت صلوات خاصه حضرت زهرا(س)، قرائت زیارت رجبیه، و ذکر توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اجرای برنامه توسط گروه تواشیح «رضوان علوی» از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha