چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد کالپپر در ویرجینا تا تابستان تکمیل و آمده استفاده می‌شود + تصاویر

حوزه/ درحالی که ساختمان اصلی مسجد شهر کالپپر در ایالت ویرجینیای آمریکا، در دسامبر سال گذشته به پایان رسید، به گفته رهبران مسجد هنوز زیرزمین و بخش‌هایی از مسجد نیاز به ساخت و ساز دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  starexponent، این جمعه، بعد از ظهر، جمعی از اعضای مرکز اسلامی در مسجد تازه تاسیس در شهر کالپپر در ایالت ویرجینیای آمریکا به اقامه نماز مشغول شدند. گفتنی است به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، اعضای مسجد با حفظ فاصله گذاری اجتماعی، با احتیاط عمل کرده و هنگام مراسم ماسک استفاده کردند. به علاوه همه نمازگزاران سجاده نماز شخصی‌شان را به همراه آوردند.

در این مراسم دکتر نبیل بابر، یکی از اعضای بنیانگذار مسجد که پزشک متخصص نیز می‌باشد، شرکت کرده بود.

وی در مصاحبه‌ای تلفنی به خبرنگاران گفت: که در نمازهای جماعت در این مسجد، واعظ سخنرانی را هم به زبان انگلیسی و هم عربی قرائت می‌کندکه همراه با تلاوت قرآن خواهد بود.

گفتنی است ساختمان جدید از اواخر سال ۲۰۲۰ محل مرکزی عبادی جماعت نمازگزاران بوده است.

محمد نوابه ، رئیس مرکز اسلامی ، در آن روز در مسجد گفت: ما هر روز پنج بار نماز می خوانیم. ساختمان بسیار خوبی است ، ما از داشتن آن بسیار خوشحالیم.

وی افزود: ما امیدواریم که روزی یک افتتاحیه بزرگ برگزار شود و مردم را به مسجد تازه تاسیس دعوت کنیم.

نوابه گفت: ساختمان جدید در ۲۹ دسامبر به پایان رسید.

جماعت حدود ۷۵ نفره طی چند سال گذشته هنگام ساخت مسجد در مکان‌های مختلف از جمله کتابخانه شهر، ایستگاه قطار و زیرزمین منازل شخصی با هم دیدار داشته اند.

به گفته مقامات مسجد، ساختمان در سطح بالا به اتمام رسیده است، اما زیرزمین هنوز کارهایی برای انجام داد. که قرار است برای رویدادهای اجتماعی، از جمله نذری دادن و برگزاری کلاس‌های کودکان و مراسم‌های جشن استفاده شود.

گفتنی است اعضای جامعه اسلامی ۳۰۰ هزار دلار برای تامین هزینه‌های اولیه جمع کردند که به صورت کامل پرداخت شده است و رهبران مسجد امیدوارند تا تابستان به اندازه کافی کمک مالی برای تکمیل ساختمان مسجد جمع آوری کنند. آن‌ها همچنین قصد دارند یک امام جماعت برای اداره مسجد استخدام کنند.

مسجد کالپپر در ویرجینا تا تابستان تکمیل و آمده استفاده می‌شود + تصاویر

مسجد کالپپر در ویرجینا تا تابستان تکمیل و آمده استفاده می‌شود + تصاویر

 مسجد کالپپر در ویرجینا تا تابستان تکمیل و آمده استفاده می‌شود + تصاویر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha