پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 برنامه یک امام جماعت در استانبول برای کمک به معتادان

حوزه/ یک امام جماعت در استانبول در تلاش است تا به معتادان به مواد مخدر کمک کند و از طریق پناهگاه، جا و مکان و غذا معتادان مختلفی را زیر بال خود گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، یک امام جماعت ترک‌تبار در استانبول، تاکنون موفق شده ده‌ها تن از معتادان به مواد مخدر را از لبه پرتگاه تباهی نجات دهد.

ایمان خیر، در این منطقه معتادان بیشتر از افراد جامعه بودند. بعد از نماز ، خیلی عصبی به خانه برمی‌گشتم. یک روز آنها جلوی من را گرفتند و از من پول خواستند و من به آنها دادم. وقتی به خانه رسیدم ، با همسرم صحبت کردم که چه کاری می‌توانیم برای این افراد انجام دهیم. زیرا اگر من هر روز حقوق آنها را بپردازم ، حقوق من کافی نخواهد بود.

گفتنی است ایمان خیر، که برای ده‌ها معتاد سابق مواد مخدر نقش بابا را بازی می‌کند، اکنان همه آن‌ها با هم از مسجد مراقبت می‌کنند و از بسیاری دیگر با همان شرایط پشتیبانی می کنند. وی بیش از ۱۵ سال است که در استانبول به افراد بی‌بضاعت کمک و مساعدت می‌کند ، به افراد بی خانمان محل اسکان می‌دهد و به معتادان مواد مخدر کمک می‌کند تا بهبود یابند.

خیر امام جماعت مسجد کعب استانبول در محله تاریخی بالات است - او به بیش از ۳۰ معتاد مواد مخدر کمک کرده است تا زندگی را دوباره به دست بگیرند، زیرا همه چیز برای آنها از دست رفتهست. او هر روز در مسجد به افرادی که در خیابان زندگی می‌کنند سوپ و چای ارائه می‌دهد.

وی افزود: وقتی آنها به اینجا می آیند ، ما در مورد دین آنها نمی‌پرسیم ، ما نمی‌پرسیم آنها چه کسانی هستند. آنها اول انسان هستند ، ما باید رحمت کنیم . این خانه خداست. همه این کارها باید در مسجد انجام شود زیرا مکانی است که مردم را از همه اقشار در آغوش می‌کشد.

گفتنی است در سال ۲۰۰۶ ، خیر به عنوان امام جماعت مسجد کعب منصوب شد که در ضلع غربی استانبول قرار دارد.

پس از به عهده گرفتن وظایف خود در آنجا ، میزان افرادی که در اطراف عبادتگاه مواد مخدر و الکل مصرف می کردند تحت تأثیر قرار گرفت. سپس خیر تصمیم گرفت بهترین راه برای کنترل اوضاع از طریق دلسوزی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تست IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    123