جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون که رهبر معظم انقلاب، راستی آزمایی در خصوص عمل به برجام و برداشته شدن تحریم ها از سوی آمریکا را بعنوان شرط بازگشت ما به تعهدات برجامی تعیین کرده اند، همگی مطیع و همراه ایشان باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست هم اندیشی با جمعی از طلاب جهادگر یزدانشهر حضور یافت و به دغدغه های فرهنگی طلاب، که خواستار توجه مسئولان نظام به دغدغه جامعه مذهبی و مشکلات معیشتی مردم بودند، گوش فراداد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از شنیدن سخنان این طلاب جهادگر، با قدردانی از امام جمعه و جامعه طلاب یزدانشهر و با تبریک فرارسیدن ایام میلاد امام علی(ع) گفت: دهه پنجم انقلاب اسلامی که دو سال از آغاز آن گذشته است، متفاوت از دهه های دوم ، سوم و چهارم انقلاب است و باید به استقبال از فرصت های تمدن ساز آن رفت. این دهه، ده سال سرنوشت ساز برای کشور و انقلاب است. عده ای می خواهند با کشور و انقلاب ما تعیین تکلیف کنند. کشور و انقلاب ما هم باید با برخی از افراد تعیین تکلیف کند.

رضایی افزود: بعضی افراد با سوءاستفاده از برخی ناکارآمدی ها، انگشت اتهام را به سوی انقلاب و نظام گرفته اند و باید با رویکرد علمی، جهادی و تحول آفرین، تحریمها و توطئه ها را خنثی کنیم و اینطور نباشد که منتظر بمانیم تا گذر زمان، سرنوشت کشور و انقلاب ما را تعیین کند. اتکاء به گذر زمان، یک راه حل نیست بلکه آسیب است و احتمال ورود نااهلان و نامحرمان به اداره کشور را افزایش می دهد. باید اقتصاد و فرهنگ کشور را با تحول علمی و مثبت و همه جانبه، متحول کنیم.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: این یک ضرورت است که در اجرای پروژه های عظیم عمرانی و طرح های توسعه ای، پیوست های فرهنگی و اجتماعی درنظر بگیریم و به اینگونه الزامات توجه کنیم. همچنین برای مدیریت فرهنگی - اجتماعی بهتر، لازم است فاصله میان حوزه های علمیه و دولت و مردم را کمتر کنیم. همه باید در کنار هم یکی شویم و در سایه یکی شدن است که می توانیم از سد و موانع برپایی تمدن نوین ایرانی اسلامی عبور کنیم.

رضایی گفت: پیشرفت نظام اسلامی به حیثیت ما مربوط است و تبلیغات مسموم دشمن در پی القای این است که حکومت قرانی، شیعی و اسلامی، توانایی اداره مملکت و آبادانی جامعه را ندارد.

وی افزود: من به عنوان یک سرباز، مسائل یزدانشهر را یادداشت کردم و هر کاری که از دستم بر بیاید، برای مردم این خطه انجام خواهم داد. برای تحقق منویات امام جامعه و ولایت فقیه، به افرادی احتیاج داریم که در بُعد اعتقادی، عاطفی و عقلانی پیرو ولایت باشند و در مواضع از ایشان جلو نزنند یا عقب نمانند.

رضایی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در مورد خسارت بار بودن دلخوش کرده به وعده های بی عمل دولتهای غربی، گفت: اکنون که رهبر معظم انقلاب، شرط هوشمندانه عمل و راستی آزمایی عمل به تعهدات برجامی و برداشته شدن تحریم ها از سوی آمریکا را برای بازگشت ما به تعهدات برجامی تعیین کرده اند، همگی مطیع و همراه ایشان باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه شیوه سیاستگذاری در ایران و جهان رو به تحول است و ایران فقط تهران نیست، خواستار مشارکت نخبگان حوزوی و دانشگاهی استانها و عموم مردم کشور در سامانه جمع سپاری سیاستهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha