پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدعلی سالاری

حوزه/ مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تنظیم روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در نقطه ثقل سه محور عزت، حکمت و مصلحت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست آسیب‌شناسی مراسمات و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر استان، با اشاره به تحقق آرمان صدور انقلاب، اظهار کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را انقلاب همه مستضعفان عالم برابر همه مستکبران می‌دانست و این نگاه آرمانی را در مفهوم صدور انقلاب منتقل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل می‌فرمودند: ما می‌خواهیم معنویت انقلاب اسلامی‌مان را به جهان صادر کنیم، افزود: امام بزرگوار این موضوع را امری مسلم و تکلیفی دینی برمی‌شمردند و اشاره داشتند: ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم چراکه انقلاب ما، اسلامی است و تا بانگ «لااله‌الاالله» و محمد رسول‌الله (ص) بر تمامی جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبران هست ما هستیم.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: درواقع منطق و فلسفه وجودی سپاه قدس نیز همین بُعد از گفتمان انقلاب اسلامی در منظومه فکری امامان انقلاب است.

وی افزود: درواقع تنظیم روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در نقطه ثقل سه محور عزت، حکمت و مصلحت است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: رهبر فرزانه انقلاب در تبیین این مفاهیم می‌فرمایند: عزت به معنای ساخت مستحکم درونی فرد یا یک جامعه است که او را در مقابله با دشمن، در مقابله با موانع، دارای اقتدار می‌کند و بر چالش‌ها غلبه می‌بخشد.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند وقتی که عزت شامل حال یک انسان، یک فرد، یا یک جامعه شود، مثل یک حصار عمل می‌کند، مثل یک بازوی مستحکم عمل می‌کند؛ نفوذ در او، محاصره او، نابود کردن او برای دشمنان دشوار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: بر این اساس ملت ما باید در روابط بین‌المللی خواری نبیند و اهانت نشود و هیچ‌کس حق ندارد اهانت به ملت ایران را در کمترین برخورد با دیگران قبول کند.

وی با بیان اینکه حکمت هم به معنای حکیمانه و سنجیده کار کردن است، تصریح کرد: مواضع و رفتار کارگزاران نظام در صحنه بین‌الملل باید بر اساس تدبیر، خردمندی و عقلانیت باشد و هیچ‌گونه نسنجیدگی را نباید در اظهارات دیپلماتیک و هر آنچه مربوط به سیاست خارجی و ارتباطات جهانی است، راه داد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: همچنین مصلحت در مناسبات خارجی ایران به‌منزله اصالت دادن به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تأمین اهداف و منافع ملی با رعایت موازین اسلامی و اصول مصرّح قانون اساسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha