سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رضا نوري

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: انقلاب اسلامی با کمک مساجد ایجاد شد و تا امروز دوام یافته است و از این به بعد هم با نقش‌آفرینی مساجد تداوم یافته و روزبه‌روز بر قدرت و عزت آن افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، به تبیین جایگاه و کارکرد مساجد در نظام اسلامی پرداخت.

وی همچنین بر ضرورت نظارت بر فعالیت‌های مساجد تأکید کرد و گفت: اگر حتی یک مسجد خدای‌ناکرده با مردم و نظام و مسؤولان زاویه داشته باشد می‌تواند نارضایتی زیادی در سیستم و مجموعه ایجاد کند؛ زیرا افراد متدین تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته و رفتار و گفتار آن‌ها می‌تواند بر روی دیگران تأثیر بگذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: بر این اساس باید تلاش کنیم در عین اینکه مردم در مسجد و مدیریت آن نقش‌آفرین هستند، نهادهای متولی ازجمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد و ... بر فعالیت‌های مساجد نظارت داشته باشند تا برنامه‌ها و فعالیت‌های مساجد در مسیر درست پیش برود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: انقلاب اسلامی با کمک مساجد ایجاد شد و تا امروز دوام یافته است و از این به بعد هم با نقش‌آفرینی مساجد تداوم یافته و روزبه‌روز بر قدرت و عزت آن افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: مسجد، چراغی است که باید همیشه روشن بماند و کل جامعه از این چراغ روشنایی بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha