پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت:  ایران اسلامی در این چهار دهه با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها رو به رو بود و اما ملت انقلابی ایران تمام تهدیدها را به فرصت برای اقتدار کشور تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، ظهر امروز با حضور در شبکه استانی سیمای مرکز قزوین گفت: در سایه دفاع مقدس بود که ایران به قدرت بالنده منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای تبدیل شد و این مهم از پیوند ملت و امام شکل گرفت.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی امروز ایران اسلامی که برای ایران و منطقه اقتدار و عزت خلق کرده، دستاورد پیوند ملت و امام خویش در دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند در برابر تحریم‌ها مقاومت کند، اما ملت بزرگ ایران تحریم‌ها را به فرصت توسعه و بالندگی کشور در قالب اقتصاد مقاومتی تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تاکید بر این که ایران اسلامی در چهار دهه گذشته با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها رو به رو بود، اظهار کرد: نظام اسلامی در سایه حضور و مشارکت مردم از مشکلات و تحریم‌های سخت عبور کرده است.

وی با اشاره به اینکه عمل صالح آینه باطن مؤمن است، عنوان کرد: انسان صالح چون از مرتبه‌ای از صلاحیت برخوردار است عمل صالح از او صادر می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه بین عمل صالح و ایمان رابطه مستقیم وجود دارد،  تصریح کرد: عمل صالح نتیجه ایمان و موجب افزایش ایمان می‌شود. طبق صریح روایات؛ اگر انسان طیب نباشد نمی‌تواند به‌سوی حق اوج بگیرد چراکه نور با نور سنخیت دارد.

وی ادامه داد:  همه انسان‌ها در این عالم از دو حالت خارج نیستند یا از ظلمت به‌سوی نور حرکت می‌کنند و یا از نور به طرف ظلمت در حال حرکت هستند؛ انسان اگر در مسیر ایمان باشد حرکتش به‌سوی نور خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه ایمان همواره با عمل صالح همراه است، خاطرنشان کرد: نتیجه عمل صالح خروج از ظلمت و ورود به نورانیت است؛ هر نفسی، نورانیتی دارد و می‌تواند مسیر تقوا را تشخیص دهند منتهی اگر تحت ولایت ابلیس و هوای نفس قرار گیرد از نور به‌سوی ظلمت حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha