دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه شورای اساتید/همدان-تویسرکان

حوزه/ امام جمعه شهرستان تویسرکان گفت: اساتید حوزه های علمیه خواهران، رسالت و نقش بزرگی در امر تعلیم و تربیت و رشد بانوان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام مرتضی موحدی در جلسه  شورای اساتید مدرسه علمیه کوثر تویسرکان، گفت: تلاش درعرصه ی علمی و پرورش نیرو، یک تلاش خاص است و اساتید حوزه های علمیه خواهران، رسالت و نقش بزرگی در امر تعلیم و تربیت و رشد بانوان دارند.

امام جمعه  تویسرکان با اشاره به سخن گوهربار از حضرت امیر(ع) که می فرماید: «لَیس الخَیرُ أن یَکثُرَ مالُکَ و وَلَدُک، ولکنَّ الخَیرَ أن یَکثُرَ عِلمُک وأن تُباهیَ النَّاسَ بعبادَةِ رَّبّکَ، أن یکثُرَ عِلمُک یا حِلمُک؛ خیر آن نیست که مالت فراوان یا فرزندانت بسیار باشند، بلکه خیر آن است که علمت افزون و بردباریت بسیار باشد و اگر بر مردم می بالی، بالیدنت به پرستش پروردگارت بود»(حکمت 94نهج البلاغه)، اظهار کرد: خیر این است که انسان حلم و بردباریش بیشتر شود و اگربنا باشد انسان افتخار کند، باید به بندگی خود افتخار کند، اینکه چقدر اهل بندگی و عبادت است، این مهم است.

وی تصریح کرد: طلبه ای که یک سال در حوزه علمیه حضور دارد باید  به اندازه ی آن یک سال اخلاق، رفتار، حِلم طلبه بیشتر شود و پس از پایان تحصیلات از نظر اخلاقی و رفتاری متفاوت شود و به سوی کمال و ترقی حرکت کند.

موحدی با اشاره به وظیفه و رسالت اصلی طلاب که در اختیار قرار دادن علوم دینی در اختیار مردم است، گفت: عموم مردم از روحانیت انتظار بسیار بالایی دارند و رفتار و کردار ایشان را به عنوان الگو و شاخص می دانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha