سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نسخه جدید مجموعه آثار آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ مؤسسه امام صادق (ع) که از پیشگامان عرصه دیجیتال محصولات خود بوده است با همکاری مرکز تحقیقات نور اقدام به نشر مجموعه آثار حضرت آیت‌الله سبحانی و آثاری که در مؤسسه امام صادق (ع) تحقیق و یا نشر شده است در قالب لوح فشرده نموده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در طول تاریخ بسیاری از علماء و دانشمندانی بوده‌اند که در عین نبوغ و استعداد، هیچ نام و اثری از آن‌ها به جا نمانده است و یا احیاناً در برخی فهارس، مانند فهرست کشی، فهرست مرحوم شیخ فقط نام اثر ثبت شده است.

بعد از عصر ترجمه و رشد و شکوفایی علم و دانش، بزرگانی برای حفظ آثار علمی اقداماتی انجام دادند، مرحوم سید مرتضی (ره) دو روستا در اطراف بغداد وقف کرد تا درآمد آن کاغذ خریداری شود و در اختیار مؤلفان و فقیهان قرار گیرد.

در عصر حاضر که از آن به عصر اطلاعات یاد می‌شود به برکت فناوری‌های نوین، دسترسی به منابع بسیار آسان شده و هر روز مجموعه‌های جدیدی به منابع دیجیتال افزوده می‌شود.
مؤسسه امام صادق (ع) که از پیشگامان عرصه دیجیتال محصولات خود بوده است با همکاری مرکز تحقیقات نور اقدام به نشر مجموعه آثار حضرت آیت‌الله  سبحانی  و آثاری که در مؤسسه امام صادق (ع) تحقیق و یا نشر شده است در قالب لوح فشرده نموده است.

این مجموعه نسخه سومی است که تا کنون منتشر شده و ۳۳۶ عنوان کتاب (۲۲۷ عنوان عربی؛ ۱۰۷ عنوان فارسی) را در بر گرفته است.
موضوعاتی در کلام، عقائد، کلام جدید، فقه، اصول، تفسیر، علوم حدیث، رجال، تراجم، ادبیات .... در این نرم افزار گنجانده شده است.

در این نرم افزار ۲۸۰ عنوان از حضرت آیت الله العظمی سبحانی منتشر شده است  (البته آثاری که تحت اشراف ایشان تألیف شده مانند طبقات الفقهاء، معجم طبقات المتکلمین ) را می‌توانید به این مقدار اضافه کنید.

لینک مطالب بیشتر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha