سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صلح و سازش حل و فصل اختلافات

حوزه/ جلسه صلح و سازش در روستای سید عباس از توابع شهرستان دشت آزادگان و در شهرستان حمیدیه با حضور جمعی از حوزویان، سران و معتمدین عشایر و سادات این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جلسه صلح و سازش در روستای سید عباس از توابع شهرستان دشت آزادگان و در شهرستان حمیدیه با حضور جمعی از حوزویان، سران و معتمدین عشایر  و سادات این منطقه برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام حیدری، مشاور مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در خصوص حل و فصل اختلاف دو عشیره بیت اشحیمه از عشایر بنی طرف و البوفندی از عشایر سواعد، طرفین را به سازش دعوت کرد.

حجت‌الاسلام حیدری بیان داشت: ابتدا مقرر شد مبلغ یک‌صد میلیون تومان حق دیه به عشیره سواعد پرداخت شود که از حسن اخلاق و تسامح صفت حسنه عشایر سواعد مبلغ بخشیده شده و فقط پانزده میلیون تومان پرداخت شود.

در پایان، حجت‌الاسلام حیدری و جمع حاضر از حسن تعامل عفو و گذشت عشیره سواعد تقدیر و تشکر نمود.

لازم به ذکر است، نزاع و ضرب‌وجرح در بین عشیره بیت مشعل و عشیره بیت اشحیمه بوده که هردو از عشایر بنی طرف محسوب می‌شوند؛ نتیجه این جلسه ایجاد صلح و سازش بین این دو عشیره بود که هدف از برگزاری جلسات صلح و سازش پیشگیری از جرم، تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین ایشان است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha