شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 945648
۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
علوی آزیز

حوزه/ نخستین جلسه هم اندیشی مسئولان برگزاری دروس خارج حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نخستین جلسه هم اندیشی متصدیان دروس خارج حوزه علمیه خراسان به همت مدرسه عالی سطح چهار، با حضور معاون آموزش این حوزه در مدرسه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی آزیز، در این نشست ضمن ارائه آمار و ظرفیت های شایان توجه در سطح چهار حوزه علمیه خراسان و اقدامات شایسته صورت پذیرفته، عنوان کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در سال های گذشته متولی اداره سه دسته از طلاب بود که در سال جاری این مسئولیت بر عهده مدارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: گروه اول روحانیون طرح هجرت و مستقر بودند که برای برنامه های آموزشی این گروه، مدرسه مجازی عالم آل محمد(ص) راه اندازی شده است؛ گروه دوم طلاب عمومی می باشند که مدرسه امام عصر(عج) متولی آن بوده و گروه سوم هم طلاب درس خارج بودند که از امسال مدرسه سطح چهار متولی امور این فضلاء می باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان این که سطح چهار عالی ترین مقطع در حوزه علمیه است و مستعدین در حوزه های گوناگون از جمله فضلای پژوهشگر در این سطوح فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: در همین راستا، اهتمام به ساماندهی و برنامه ریزی در راستای کمک به ارتقای علمی سطح چهار حوزه یک امر ضروری است.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به مهمترین وظایف مدرسه سطح چهار، تصریح کرد: کسب آمار دقیق از طلاب جهت برنامه ریزی، طرح آراء و نظرات فقهی، اصولی و رجالی اساتید حوزه علمیه خراسان در فضای علمی کشور، شناسایی و حمایت علمی از فضلای سطح چهار، تعیین دستیار پژوهشی برای دروس خارج، ارزیابی شیوه امتحانات درس خارج با همکاری اساتید در جهت ارتقای علمی حوزه از جمله این وظایف است.

وی در ادامه ضمن تمجید از تلاش های صورت گرفته همه دغدغه مندان در راستای بالندگی این مجموعه مدارس، بر اهتمام ویژه نسبت به فعالیت ها در راستای تقویت این نهال نوپا با همت و عزم راسخ تاکید کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha