پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست دروس خارج

حوزه/ نشست هم اندیشی متصدیان دروس خارج حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست هم اندیشی متصدیان دروس خارج حوزه علمیه خراسان به همت مدرسه عالی سطح چهار، با حضور معاون آموزش این حوزه در مدرسه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا نوروزی، مدیر مدرسه عالی سطح چهار و مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه های مدرسه عالی سطح چهار گفت: ساماندهی دروس خارج، مشارکت بیشتر طلاب در دروس، تقویت دروس خارج، مباحثات، تقریرات و امتحانات دروس خارج و همچنین تدوین برنامه های مکمل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح چهار حوزه از جمله اهداف مدرسه است.

مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان  ادامه داد: بدون تردید متصدیان دروس خارج به عنوان حلقه وصل بین اساتید و طلاب فاضل، معتمد و مورد تایید آنان، نقش بسزائی در تحول در دروس و برنامه های سطح چهار دارند و پیشنهادات و نظرات آنها در مسائل مختلف آموزشی راهگشا است.

وی ضمن تمجید از عزم متصدیان دغدغه مند در سال جاری در راستای ساماندهی دروس در فضای مجازی بیان کرد: امیدواریم با تلاش راسخانه «تشکیل حلقه های مباحثات»، «استفاده بیشتر از اساتید درس خارج»، «سوق دادن طلاب به برنامه های آموزشی» و «انتشار تقریرات مناسب از هر استاد» بیش از گذشته رونق بگیرد.

در ادامه این نشست نیز شماری از متولیان این خدمت ارزشمند در مدرسه سطح چهار حوزه علمیه خراسان به ارائه پیشنهادات و راهکارهای خود در راستای ارتقای دروس خارج حوزه پرداختند و به نمایندگی از متصدیان حجج اسلام حسنی، عصمتی و قدوسی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

افزایش شوق درسی در طلاب درس خارج، تخصص گرایی در سطح چهار، پژوهش محور بودن دروس خارج، تغییر در شیوه امتحانات، تقویت سنت مباحثه، تشویق اساتید به طرح مباحث جدید، ارزیابی امتحانات تحت اشراف استاد مربوطه، تفکیک بین طلاب سطح چهار در برنامه ریزی های آموزشی، گسترش عرصه فعالیت و ایده پروری نخبگان دروس خارج، اهمیت تحقیق توامان با دروس خارج، تبیین روش شناسی اجتهاد طلاب درس خارج، قرار گرفتن تیم پژوهشی در کنار اساتید، برگزاری دوره تقویتی و تمهیدی دروس خارج، تدوین نشریه علمی در راستای انعکاس مطالب علمی طلاب و فضلای سطح چهار، بخشی از پیشنهادات ارائه شده از سوی متصدیان محترم دروس خارج بود.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha