پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شورای حل اختلاف فارس

حوزه/ سرپرست شورای حل اختلاف استان فارس گفت: شوراهای حل اختلاف فارس با عنایت به تاکیدات ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر سعی در ایجاد صلح و سازش وکاهش تعداد زندانیان مالی موفق به آزادی بیش از ۹۳۰ زندانی در ده ماهه سال ۹۹ شده است.

حجت الاسلام مصطفی توانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به در خصوص فعالیت های شوراهای حل اختلاف استان فارس اظهار کرد: با توجه به بخشنامه ابلاغی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی  ریاست قوه قضائیه  جهت ارجاع پرونده های بالاتر از صلاحیت به شوراها جهت گسترش صلح و سازش  یک فقره پرونده کیفری دائر برکلاهبرداری  به مبلغ سه میلیاردو صدو هشتادو هفت میلیون ریال به شعبه ارجاع شد.

 سرپرست شوراهای حل اختلاف استان فارس افزود: پس از ارجاع پرونده به شعبه با سعی و تلاش دادستان و اعضای شعبه استهبان و  برگزاری جلسات متعدد با شکات پرونده نهایتاً  طرفین به توافق رسیدند و صورتجلسه مصالحه تنظیم و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع صالح ارسال شد.

وی عنوان کرد: کل بدهکاری پرداخت شده منجر به رضایت کتبی در شورای حل اختلاف ایج، مبلغ دویست و دومیلیون تومان بوده که در نهایت منجر به رضایت ۲۳ نفر از شکات و جلوگیری از اختلافات و دعاوی متعدد حقوقی بعدی شد.

حجت الاسلام توانی همچنین از سازش در پرونده ای با موضوع اختلاف در تملک ۱۵هزار متر زمین پس از ۱۳ سال خبر داد و خاطرنشان کرد: با همت و تلاش اعضای  شعبه ۶۰ مجتمع  شماره سه شورای حل اختلاف  شیراز  سازش در یک فقره پرونده  با موضوع کلاهبرداری و فروش مال غیر،  پس از ۱۳ سال صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به بخشنامه ابلاغی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی  ریاست قوه قضائیه  جهت ارجاع پرونده های بالاتر از صلاحیت به شوراها جهت گسترش صلح و سازش  یک فقره پرونده کیفری  با موضوع کلاهبرداری  و فروش مال غیر دریک قطعه زمین به متراژ ۱۵ هزار متر مربع از شعبه ۳۴ دادیاری دادسرای ناحیه یک شیراز به شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف شیراز ارجاع شد.

 سرپرست شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت: پس از ارجاع پرونده به شعبه با سعی و تلاش اعضا شعبه مذکور و برگزاری جلسات متعدد با شاکی و خواندگان پرونده ،نهایتاً  طرفین با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد ریال  به توافق رسیدند و صورتجلسه مصالحه تنظیم و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع صالح ارسال شد.

وی همچنین از رهایی ۲ زندانی با تلاش اعضای شعبه چهارم شورای حل اختلاف داراب نیز خبر داد و بیان کرد: تلاش اعضا شورای حل اختلاف شعبه چهارم داراب در یک فقره پرونده با موضوع تهدید به قتل و توهین که منجر به محکومیت و حبس متهمین گردیده بود به سازش و آزادی  دو زندانی و بازگشت به آغوش خانواده ختم شد.

حجت الاسلام توانی تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف فارس با عنایت به تاکیدات ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر سعی در ایجاد صلح و سازش وکاهش تعداد زندانیان مالی موفق  به آزادی بیش از ۹۳۰ زندانی در ده ماهه  سال ۹۹  شده است.

وی در پایان با اشاره به وجود ۱۶ شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در استان فارس اظهار امیدواری کرد تا پایان سال با تلاش همکاران و خیرین استان  بتوانیم زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را  فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha