پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عالم زاده نوری

حوزه / معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: مدارس علمیه بهترین بستر و کارگاه برای ساخت افراد است  به همین جهت مدیران و اساتید حوزه علمیه  مدارس باید بدانند که در چه جایگاه مهمی قرار دارند و اهمیت کار خود را بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری، صبح امروز در جمع مدیران واساتید مدارس علمیه استان قزوین ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت علی (علیه السلام) بر بهره گیری از سیره وآموزه های اخلاقی و قرآنی این امام بزرگوار در همه فعالیتها تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری خاطرنشان کرد: تمام آن چیزی که به جوان منتقل می کنید جذب می شود اما تفاوت در این است که در مدارس علمیه، جوان به صورت داوطلبانه برای جذب معارف اسلامی و اهل بیت(ع) آمده و مشتاق است، اما در مدارس و دانشگاه ها این اشتیاق به این اندازه وجود ندارد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تاثیرپذیرترین مخاطبان در حوزه های علمیه هستند  تصریح کرد: این افراد می توانند در آینده نقش آفرین ترین و تاثیرگذارترین افراد در جهان باشند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل شورای تهذیب در مدارس علمیه،  عنوان کرد: استفاده از مشاور، کارشناس، طلاب، اساتید و معاون آموزش در جلسه شورای تهذیب می تواند به اثربخشی بهتر جلسات کمک کند.

مدارس علمیه بهترین بستر و کارگاه برای تربیت دینی افراد است

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری عنوان کرد: اخلاق در فرهنگ قرآنی این است که به سراغ تحقق بخشیدن اراده پروردگار برویم، اگر تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم بسیار اخلاقی هستیم، معنویت اسلامی نصرت دین خداوند است، معنویتی که جبهه اسلامی را تضعیف می کند فریب کاری و دغل بازی است.

وی، روحانیت را  ادامه دهنده انبیای الهی  دانست و تصریح کرد: تهذیب و تربیت در حوزه های علمیه باید محور اصلی و مقدم بر تعلیم باشد .

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای به ویژه شهید فخری زاده بیان کرد: عزت و عظمت جهان اسلام و مستضعفین در شکوفایی این علم خدادادی (علم هسته‌ای) است و اما دشمنان مسلمانان، می خواستند جهان اسلام را به ذلت بکشانند و دستیابی ایران به دانش هسته‌ای را تحمل نکرده و نمی کنند.

وی ادامه داد:  امروز بر شهدا می بالیم که با عزت هرچه تمام در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کردند و سربلند بیرون آمدند و در رسیدن به اهداف متعالی، مرعوب آنان نشدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha