جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با اعضای کارگروه مادران، همسران و فرزندان شهدا با تاکید بر اهمیت نقش زنان در پیشبرد اهداف و اصلاح جامعه گفت: نقش مادران شهدا در آماده سازی رزمندگان اسلام و مجاهدان راه حق بی بدیل و انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی(ع) و در آستانه روز پدر در دیدار با اعضای کارگروه مادران، همسران و فرزندان شهدا با تاکید بر اهمیت نقش زنان در پیشبرد اهداف و اصلاح جامعه گفت: نقش مادران شهدا در آماده سازی رزمندگان اسلام و مجاهدان راه حق بی بدیل و انکار ناپذیر است. 

امام جمعه تبریز، مادران شهدا را بصیرترین افراد جامعه دانست و اضافه کرد: شجاعت و عظمت شهید متاثر و نشات گرفته از مادر ایثارگری است که تربیت فرزندانشان را به ‌بهترین نحو و با معیارهای اسلامی عهده دار بوده است. 

وی صبر و شجاعت بی‌بدیل مادران شهدا را الهام گرفته از مکتب حضرت زهرا(س) عنوان کرد و ادامه داد: فرزند صالح محصول تربیت صحیح است و در امر تربیت نقش مادر بسیار مهم و اثر گذار است.  

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه روحیه استقامت و فرزند پروری صحیح مادران و همسران شهدا باعث شده است که امروز نخبگان بسیاری تقدیم جامعه اسلامی شود، گفت: نقش بی‌بدیل مادران و همسران شهدا در تربیت موفق فرزندان انقلابی که میراث داران شایسته شهدا هستند باید بعنوان الگوی عملی در جامعه تبیین و ترویج شود. 

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه اجر خانواده های معظم شهدا و  ایثارگران کمتر از اجر جهاد و شهادت نیست، خاطرنشان کرد: نکوداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و تکریم خانواده این عزیزان توسط مسئولان و آحاد مردم ضرورتی اجتناب ناپذیر است. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت دینی کودکان در نظام آموزشی و تربیتی اسلام خاطرنشان کرد:  با توجه به نقش پررنگ تر مادران در تربیت فرزند، گرایش و تقید آنها به امور و تکالیف شرعی و دینی اثرات بسیار زیادی در تربیت انسان های نمونه و الگو های جامعه که شهدا هستند، دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه با یادآوری نقش‌های مهم و تاثیرگذاری زنان، بویژه مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مادران و همسران شهدا بستر ساز فعالیت‌های مهمی بوده‌اند و فرزندانی را تربیت کردند که در مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن عاشقانه و خالصانه از جان خود گذشتند. 

امام جمعه تبریز با اظهار ارادت به خانواده‌ شهدا تاکید کرد: باید قدرشناس شهدا، خانواده‌ های آنها و پدران و مادرانشان باشیم و بدانیم که اینها چه حقّ بزرگی به گردن کشور؛ انقلاب و نظام و تاریخ ما دارند و کاری نکنیم که وصایا و آرمانهای این جوانان گلگون کفن در سایه تهاجم فرهنگی دشمن لگدمال شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha