جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر کسی عاشق ولایت باشد باید هرچه ولایت می گوید سرتاپا گوش فرا دهد؛ اگر ولایت می فرماید مصلحت نیست که شما ثبت نام کنید باید گوش داد، اصرار بر ثبت نام برای انتخابات علی رغم توصیه ولایت، نشان از عدم اطاعت از ولایت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی،در گردهمایی یاوران معروف و سالگرد شهید خرازی که به همت مجمع رهروان امر به معروف استان در خیمه گلستان شهدا با حضور روحانیون برگزار شده بود، با اشاره به میلاد باسعادت مولای متقیان اظهار کرد : در آیات قرآن کریم بارها به صورت غیر مستقیم به حضرت امیرالمومنین اشاره شده است، از جمله آیه۴ سوره زخرف می فرماید این آقا در سوره حمد (ام الکتاب) علیم حکیم است، در ظاهر علیم حکیم وصف است ولی در باطن اشاره از حضرت علی(ع) است.

وی بیان کرد: در سوره حمد نام کسی بُرده نشده، بلکه در این سوره، صراط مستقیم آورده شده است که متاثر از حضرت علی(ع)است‌، همچنین در آیه ۶۹ سوره نساء انعمت علیه سوره حمد را به خوبی توضیح داده است و بیان فرموده که نعمت به چهار گروه انبیا، صالحین، شهدا و متقین داده شده است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: ما هرچه از خداوند متعال بابت نعمت ولایت تشکر کنیم باز هم کم است، نعمت ولایت در راس نعمت ها است، حال اگر خداوند که ولی اصلی من است، کسی را ولی من قرار داد، من گوش به فرمان هستم که طبق آیه۵۵ سوره مائده اولی الامر ولی ما هستند.

وی بیان کرد: اما آنچه که ما باید به آن تأسی کنیم، تحصیل یقین است، ایمان ما باید به یقین برسد؛ ایمان کنونی ما موتور محرکی نیست که ما را جانفشان ولایت کند، چیزی که در وجود شهدا مملو بود.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: یقین باید ضمیمه ایمان شود، در حقیقت یقین دنده کمکی موثر برای موتور ایمان برای رسیدن به قله کمال است، شهدا چنین سیره ای داشتند.

وی ابراز کرد: مقامی هست که فوق مقام شهادت است و آن مقام تسلیم و رضایت الهی است.

برای جامعه پاک، باید هم پاک و هم پاک کننده باشیم

استاد حوزه افزود: اگر کسی عاشق ولایت باشد باید هرچه ولایت می گوید سرتاپا گوش فرا دهد؛ اگر ولایت می فرماید مصلحت نیست که شما ثبت نام کنید باید گوش داد، اصرار بر ثبت نام برای انتخابات علی رغم توصیه ولایت، نشان از عدم اطاعت از ولایت است.

وی ادامه داد: یقین نعمت بالایی است که اهل بیت مزین به آن بودند، سِرّوجودی شهدا همین گوهر یقین است نه صرفا رفتار ظاهری آنها.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشباره به امر به معروف، گفت: طبق روایات واجبی که انجام همه واجبات به آن وابسته است، امر به معروف و نهی از منکر است، ما باید تذکر دهیم نه درگیری، درگیری را کسانی ایجاد می کنند که ناهنجاری را در جامعه تسری می دهند..

وی تذکر داد: ما خواهان جامعه ای متحد روی خیر و خوبی هستیم، بنابراین همه ما باید پاک و صالح باشیم، اگر بخواهیم جامعه ای پاک داشته باشیم باید هم پاک و هم پاک کننده باشیم.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: در مقابل گناه و خلاف اگر «به من چه» گفتیم، گناه زیاد و گناهکار جسورتر می شود، آیه ۱۰۴ سوره آل عمران و آیه۱۱۰ همین سوره اذعان به انجام امر به معروف و نهی از منکر برای همه افراد دارد.

وی افزود: اقناع فکری که کار پر زحمتی است، مقدم بر تذکر لسانی است، دنیا تشنه دلایل عقلی پیرامون موضوعات دینی است، دشمنان ما در فضای مجازی حقیقت را به نحوی دیگر نشان می‌دهند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: تمام دین اسلام بر دلایل عقلی استوارشده است، امر به معروف و نهی از منکر راهکار جامعه متحد بر خوبی ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: تذکر فقط از طریق لسان نیست، بلکه تذکر کتبی، تذکر از طریق اهدای کتاب و تذکر از طریق رسانه هم داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha