جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام بزرگیان، در حاشیه اولین نشست دارالقرآن حوزه علمیه خوزستان، از راه اندازی دارالقرآن کریم، در مدارس علمیه استان خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام محمد برزگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در اهواز، از راه اندازی دارالقرآن کریم در مدارس علمیه سطح استان خبر داد و اظهار داشت: به لطف خدا امروز اولین جلسه دارالقرآن حوزه علمیه خوزستان، با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بین طلاب، اساتید و خانواده‌های طلاب تشکیل شد.

وی ادامه داد: این جلسه که هر دو هفته یک بار تشکیل خواهد شد؛ امید است با عنایت خداوند متعال در آینده‌ای نزدیک بتوانیم درالقرآن کریم را در سطح مدارس علمیه استان راه اندازی کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان خوزستان، گفت: رسالت اصلی دارالقرآن، برنامه ریزی، نظارت و تدوین طرح‌های نو جهت ارتقای سطح گفتمان قرآنی و روایی در بین طلاب مدارس علمیه است.

وی افزود: این جلسه ۵ عضو حقوقی و دو عضو حقیقی دارد، اعضای حقوقی جلسه، مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان، معاونت تهذیب، معاونت آموزش، معاونت پژوهش و معاونت تبلیغ هستند. همچنین اعضای حقیقی جلسه یک کارشناس حفظ قرآن و یک کارشناس صوت و لحن می‌باشند.

حجت الاسلام بزرگیان، بیان کرد: از سال گذشته تاکنون، در سطح استان، ۱۹ مدرسه علمیه قرآنی راه اندازی شده که ۵ مدرسه در اهواز و مابقی در سطح استان هستند.

وی ادامه داد: در این مدارس قرآنی، قریب به ۲۸۰ نفر از طلاب جدیدالورود سطح استان، به حفظ قرآن و آشنایی با تقسیر، ترجمه و مفاهیم این کتاب شریف می‌پردازند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در پایان اظهارداشت: تاکنون دوره‌هایی با موضوع مهارت‌های ترجمه قرآن، مهارت‌های بیان تفسیر، تربیت استاد روان خوانی و تربیت استاد تجوید برگزار شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha