پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علمیه شهرستان آوج

 حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: حضرت زینب (سلام الله علیها) در کنار امام سجاد (علیه السلام) وظیفه مهم تداوم نهضت عاشورا را بر عهده داشت و سخنان کوبنده  این بانوی بزرگوار در مجلس یزید پس از واقعه عاشورا علاوه بر رسوایی حکومت بنی امیه بیانگر شخصیت والای این شخصیت برجسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اکبر شعبانلی، صبح امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب کبری (س) گفت:  حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد (ع) وظیفه مهم تداوم نهضت عاشورا را بر عهده داشت و به نحو مطلوب نیز آن را انجام داد.

حجت الاسلام شعبانلی خاطرنشان کرد: اگر چه حضرت زینب (س) در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، مبارزاتی وعلمی فعال بودند اما شخصیت ایشان به گونه‌ای تربیت شده بود که جزو بانوان مقتدر و مستحکم به شمار می‌روند.

استاد حوزه علمیه شهرستان آوج بیان کرد: ایشان آن‌قدر هویت خویش را باور کرده و آن‌قدر به عنوان عبد صالح خدا شایستگیهای رشد، تکامل و تعالی را در خود پذیرفته بود که در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایطی که مردان، توانایی مقابله با آن را ندارند.

وی ادامه داد:  آنقدر شخصیت این بانوی بزرگوار مستحکم بود که وقتی مقابل یزید قرار می گیرد و یزید برای تخریب خاندان امام حسین (ع) سخنی را به زبان  می آورد ،حضرت زینب، در مقابل عبارتی محکم و قوی‌تری به‌کار می‌برد.

حجت الاسلام شعبانلی تصریح کرد: ابعاد معنوی و تقوای ملکوتی در مجموع، شخصیت جامعی از حضرت زینب (س) می‌سازد که بهترین الگو برای افراد بشر اعم از زنان و مردان به شمار می‌رود از این رو زنان مسلمان و زنان ایرانی باید افتخار کنند کسی را دارند که هیچ کسی در دنیا ندارد لذا باید ارزش و منزلت این بانوی بزرگوار را دانست.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد (ع) وظیفه مهم تداوم نهضت عاشورا را بر عهده داشت و سخنان کوبنده  این بانوی بزرگواردر مجلس یزید پس از واقعه عاشورا علاوه بر رسوایی حکومت بنی امیه بیانگر شخصیت والای این شخصیت برجسته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha