پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرونای انگلیسی

حوزه/ کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که نباید برخورد سطحی با بیماری کرونا داشته باشیم، گفت: رعایت اصول بهداشتی و عدم حضور در مکان‌های شلوغ می‌تواند زنجیره انتشار کرونای انگلیسی را متوقف کند.

حسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به مشاهده شدن گونه‌ای جدید از ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در برخی از شهرهای کشور اظهار داشت: این ویروس که در واقع از نوع جهش‌یافته ویروس کرونا است قدرت سرایت بسیار زیادتری دارد و نیاز به این دارد که مردم واقعاً این ویروس را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: قدرت سرایت بالا و بروز زودهنگام علائم در کنار سایر علائم بالینی در بیماران این نوع ویروس مشاهده است.

محمدی بیان داشت: نکته مهم و قابل‌توجه در این زمینه رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است و نباید با ادامه‌دار شدن این بیماری مردم این مهم را فراموش کنند.

وی با انتقاد از عدم رعایت اصول بهداشتی توسط برخی از افراد تصریح کرد: این بیماری به‌گونه‌ای که در برخی زمان‌ها افرادی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ناقل بوده و علاوه بر این‌که بر دامنه و رشد بیماری کمک می‌کنند جان بسیاری از شهروندان را نیز به خطر می‌اندازند.

کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بهترین راه‌حل رعایت اصول بهداشتی و عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پرازدحام است تا زمانی که بتوان با واکسیناسیون زنجیره‌ای بیماری را قطع کرد.

وی طولانی شدن این بیماری را موردتوجه قرارداد و گفت: قطعاً با واکسیناسیون بالای ۶۵ درصد جامعه می‌توان گفت تا حدودی زنجیره‌ای انتقال بیماری قطع خواهد شد.

محمدی تأکید کرد: به‌هرحال کرونا یک واقعیت است و در این میان کرونا انگلیسی خوشی بردار نیست و نباید آن را ساده گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha