جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازگشایی بزرگترین مسجد لندن با اعمال محدودیت‌های جدید

حوزه/ مسجد شرق لندن که پرجمعیت‌ترین مسجد این شهر می‌باشد، پس از نزدیک به دو ماه تعطیلی به سبب کرونا و با نظر مسئولان خود مسجد، هم‌اکنون بازگشایی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mylondon، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین مسجد لندن، پس از نزدیک به دو ماه تعطیلی به خاطر شیوع کرونا دوباره بازگشایی شده است.

مسجد شرق لندن و مرکز مسلمانان لندن اکنون با وضع دستورالعمل‌های محدودیت جدید برای جلوگیری از شیوع کرونا باز شده است. این مسجد در وایت‌چپل در ۶ ژانویه بنا به خواست مقامات آن تعطیل شد، علی‌رغم اینکه از نظر دستورالعمل‌های دولتی مجاز به ادامه فعالیت بود.

از نمازگزاران مسجد خواسته شده که هنگام حضور در داخل دستورالعمل‌های دقیق بهداشتی را رعایت کنند. همیشه و در همه حال ماسک صورت استفاده کنند،  در منزل وضو بگیرند و از سجاده‌های شخصی برای اقامه نماز استفاده کنند.

از افراد زیر ۱۲ سال یا کسانی که مشکلات تنفسی یا بیماری زمینه‌ای و یا کسانی که علائم کرونا را نشان می‌دهند نیز خواسته شده‌است تا در نماز جماعت شرکت نکنند.

به گفته سخنگوی مسجد، این مکان ۱۵ دقیقه پیش از نماز جماعت باز شده و بلافاصله پس از پایان نماز نیز تعطیل خواهد شد.

گفتنی است در اوایل این ماه  مسجد به یک مرکز واکسیناسیون موقت تبدیل شد ، زیرا نگرانی وجود داشت که جوامع اقلیت قومی در شرق لندن از واکسن زدن امتناع کنند.

شیخ عبدالقیوم رئیس و امام  جماعت مسجد که در حال بهبودی از بیماری کرونا می‌باشد از همه برای واکسن‌زدن دعوت کرده است.

وی گفت: من با دقت به توصیه‌های متخصصان پزشکی مسلمان گوش داده‌ام. بگذارید وقتی واکسن به ما پیشنهاد شد، استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: ما برای عزیزان از دست رفته دعا می‌کنیم و از فداکاری و تعهد کسانی که برای درمان آسیب دیدگان کرونا در تلاش هستند، قدردانی می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha